РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000528783<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Demyanenko N. 
Pedagogic Innovation: from terminological reasoning to justifying the introduction of criteria / N. Demyanenko // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2014. - № 1/2. - С. 31-37. - Бібліогр.: 13 назв. - англ.

Обгрунтовано поняття "передовий, взірцевий, новаторський педагогічний досвід", "педагогічна інноватика / інновація". Розкрито взаємозв'язок дефініцій "авторська школа" та "інноваційна педагогічна технологія". Означено критерії оцінювання й відбору педагогічної інноватики, умови та етапи впровадження передового педагогічного досвіду в практику навчальних закладів. Сформульовано змістову складову педагогічної інноватики у вузькому і широкому значенні: у першому – як окремі досягнення педагогічної науки, дидактичні й виховні технології, передовий досвід, що відповідають на потреби практики; у другому – дозволяє розглядати її як науку про нововведення в галузі педагогічних знань. У цьому сенсі нововведення виступають результатом педагогічних досягнень (науки чи практики), системою, процесом, технологією, методикою, засобами навчання і виховання тощо. Виділено основні етапи процесу впровадження інноваційного педагогічного досвіду: фундаментальні дослідження, прикладні дослідження, розробки, констатувальний етап (постановка проблеми), відбір і оцінювання нового, психологічна, теоретична і практична підготовка педагогів, інформація про результати дослідження, розроблення методичних матеріалів, забезпечення ними педагогів, роз'яснення нових задач і демонстрація зразків, озброєння знаннями і вміннями, створення взірцевого досвіду, контроль за впровадженням, виявлення і заохочення досвіду, оперативний узагальнювальний етап, підсумковий узагальнювальний етап, масове впровадження. Передбачено умови успішного впровадження інноватики в освітню практику, зокрема соціально-педагогічні, теоретико-практичні, науково-методичні, морально-психологічні.

Обоснованы некоторые аспекты концептов "передовой, образцовый, новаторский педагогический опыт", "педагогическая инноватика / инновация". Раскрыта взаимосвязь дефиниций "авторская школа" и "инновационная педагогическая технология". Отмечены критерии оценки и отбора педагогической инноватики, условия и этапы внедрения передового педагогического опыта в практику учебных заведений. Сформулирована содержательная составляющая педагогической инноватики в узком и широком смысле: в первом - как отдельные достижения педагогической науки, дидактические и воспитательные технологии, передовой опыт, отвечающие на потребности практики; во втором - позволяет рассматривать ее как науку о нововведениях в области педагогических знаний. В этом смысле нововведения выступают результатом педагогических достижений (науки или практики), системой, процессом, технологией, методикой, средствами обучения и воспитания и т.д. Выделены основные этапы процесса внедрения инновационного педагогического опыта: фундаментальные исследования, прикладные исследования, разработки, констатирующий этап (постановка проблемы), отбор и оценка нового, психологическая, теоретическая и практическая подготовка педагогов, информация о результатах исследования, разработка методических материалов, обеспечение ими педагогов, разъяснения новых задач и демонстрация образцов, вооружение знаниями и умениями, создание образцового опыта, контроль за внедрением, выявление и поощрение опыта, оперативный обобщающий этап, итоговый обобщающий этап, массовое внедрение. Предусмотрены условия успешного внедрения инноватики в образовательную практику, в частности социально-педагогические, теоретико-практические, научно-методические, морально-психологические.

The category of “advanced, exemplary, innovative educational experience” is theoretically substantiated. It is revealed the correlation of the definitions such as “author’s school and “innovative educational technology.” The phenomenon of “implementation” is defined. The evaluation criteria and selection of educational innovation, socio-pedagogical, theoretical and practical, scientific and methodological, moral and psychological conditions for successful implementation of advanced practice teaching experience into schools are developed. It is found the basic steps of the process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.01

Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського