РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000523347<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Таранник А. О. 
Проблеми розвитку системи державного управління вищою освітою у світлі рішень педагогічних з’їздів (кінець XIX — початок XX ст.) / А. О. Таранник // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр.. - 2013. - № 20. - С. 13-16 . - укp.

Розкрито проблеми системи державного управління вищою освітою кінця ХІХ - початку ХХ ст. Звернено увагу на коливання державного курсу від авторитарної до автономної моделі управління ВНЗ. Простежено проблеми надання викладачам свободи та самостійності у викладанні предметів. Визначено періоди пошуків змісту, організаційних форм, методів і становлення системи вищої освіти за різних форм державної влади. Зроблено висновок, що проблема взаємодії держави та вищої освіти вирішувалась з прагматичних позицій, що суттєво мінімізувало різноманітність форм взаємозалежності та зводило концептуальні рішення до прямолінійного формального управління. Показано, що зміни, спрямовані на побудову системи вищої освіти, надавали їй самостійного та незалежного характеру, це виявлялось у розробці та побудові децентралізованої моделі автономного типу. Виявлено, що контрреформи активно створювали авторитарну систему централізовано керованої вищої школи, спрямовану на вирішення виключно державних завдань. Доведено, що рішення педагогічних з’їздів, безперечно, впливали на управління освітою, але політичні події та часта зміна міністрів не завжди надавали можливості для їх реалізації.

Раскрыты проблемы системы государственного управления высшим образованием конца ХІХ - начала ХХ в. Обращено внимание на колебание государственного курса от авторитарной к автономной модели управления ВУЗ. Затронут вопрос о предоставлении преподавателям свободы и самостоятельности в преподавании предметов. Определены проблемы поиска содержания, организационных форм, методов и становления системы высшего образования при разных формах государственного управления. Сделан вывод, что проблема взаимодействия государства и высшего образования решалась с прагматических позиций, а это минимизировало разнообразие форм взаимозависимости и сводило концептуальные решения к прямолинейному формальному управлению.

The article deals with the problems of the state higher education system in the end of XIX - beginning of XX centuries. The author pays attention to the fluctuation rate in public policy from the authoritarian model to autonomous


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52 л0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського