РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000523146<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Черепанова С. 
Філософія освіти: західне та східне мислення в координатах культури / С. Черепанова // Філос. освіти. - 2011. - № 1/2. - С. 188-209. - Бібліогр.: 36 назв. - укp.

Розглянуто філософські, антропоцентриські, культурні особливості Заходу та Сходу, зокрема модернізаційний досвід Японії. Зазначено, що європейська раціональність й східна традиційність утворюють синтез духовного досвіду, який набуває світоглядно-гуманітарного сенсу для філософії освіти. Висвітлено сутнісні ознаки світобачення та психологічних концептуальних основ освітніх систем Сходу та Заходу, згідно з аналізом К. Юнга, «схід створив радше філософію або метафізику, ніж щось подібне до європейської психології». На Сході поняття «розум» належить метафізиці, на Заході – набуває значення «психічної функції»; на Сході розум – космічна сила, сутність сущого, а на Заході розум трактують сутнісною умовою когнітивного існування світу. Відзначено, що фундаментальна відмінність між Сходом і Заходом – в особливостях психології, зокрема в орієнтованості людини у східному світосприйнятті на Вічність; антропоцентристським вектором західної культури є тенденція залежності істини від людини, прагнення вдосконалювати світ за людськими проектами.

Рассмотрены философские, антропоцентристские, культурные особенности Запада и Востока, в частности модернизационный опыт Японии. Указано, что европейская рациональность и восточная традиционность образуют синтез духовного опыта, который приобретает мировоззренчески-гуманитарный смысл для философии образования. Освещены сущностные признаки мировоззрения и психологических концептуальных основ образовательных систем Востока и Запада. Согласно анализу К. Юнга «Восток создал скорее философию или метафизику, чем что-то вроде европейской психологии». На Востоке понятие «разум» принадлежит метафизике, на Западе – приобретает значение «психической функции», на Востоке ум – космическая сила, сущность сущего, а на Западе ум трактуют сущностным условием когнитивного существования мира. Отмечено, что фундаментальное различие между Востоком и Западом – в особенностях психологии, в частности в ориентированности человека в восточном мировосприятии на Вечность; в то время как антропоцентристским вектором западной культуры является тенденция зависимости истины от человека, стремление совершенствовать мир по человеческим проектам.

The article deals with the outlook, cultural peculiarities of the West and the East, the modernized experience of Japan. The European rationality and Eastern Traditions make up a certain synthesis of spiritual experience, acquiring humanitarian out looking sense for the philosophy of education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30в2:Ю2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського