РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000523140<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Горбунова Л. 
Номадизм як спосіб мислення та освітня стратегія. Стаття 3. Епістемологічна позиція / Л. Горбунова // Філос. освіти. - 2011. - № 1/2. - С. 17-34. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Розглянуто основні підходи та принципи трансцендентального емпіризму, розроблені Дельозом і Гваттарі, які можуть сприяти створенню нової системи освіти, націленої на розвиток творчих здібностей, на виховання трансцендентальної здатності ставити проблеми, в яких експліковано основні метафори і поняття, а також змістові напрями номадичної філософії як контестентної стосовно європейської класичної раціоналістичної традиції, в полеміці з представниками цієї традиції – Лукрецієм, Юмом, Спінозою, Ніцше, Бергсоном. Номадизм як філософію інтелектуального кочування спрямовано передусім проти пануючих і репресивних сил Держави розуму, порядку «поліса», що заточують «живу» думку в деспотичні структури ієрархічних норм і цінностей. Метою освіти, вважає Дельоз, є оволодіння здатністю ставити завдання і розвивати кожну здібність до трансцендентного застосування, що передбачає уміння мислити динамічно, критично, долаючи межі будь-яких закритих статичних «порядків»: культурних, дисциплінарних, парадигмальних, тобто уміння мислити відкритими поняттями – концептами.

Рассмотрены основные подходы и принципы трансцендентального эмпиризма, разработанные Делезом и Гваттари, которые могут способствовать созданию новой системы образования, нацеленной на развитие творческих способностей, на воспитание трансцендентальной способности ставить и решать проблемы. Проанализированы основные метафоры и понятия, а также содержание номадической философии как контестентной относительно европейской классической рационалистической традиции, в полемике с представителями этой традиции– Лукрецием, Юмом, Спинозой, Ницше, Бергсоном. Номадизм, как философия интеллектуального кочевания, направленной прежде всего против господствующих и репрессивных сил государства разума, порядка «полиса», что затачивают «живую» мысль в деспотические структуры иерархических норм и ценностей. Целью образования, считает Делез, является овладение способностью ставить задачи и развивать каждую способность к трансцендентному применению, предполагающему умение мыслить динамично, критически, преодолевая границылюбых закрытых статических «порядков»: культурных, дисциплинарных, парадигмальных, т.е. умение мыслить открытыми понятиями – концептами.

The analysis of the processes of an information society’s becoming proves that Nomadism should be considered as one of the leading directions of the radical transformation of education. Since stability becomes an unachievable goal, the changes themselves represent the only real working model. It is not enough just to think or think differently. Can education teach how to adapt to changeability and uncertainty, and at the same time overcome them on their level of autonomous subjectivity? The principles of transcendental empiricism, developed by Deleuze, we consider as a possible methodology for solving these problems and clarifying the new strategic orientations of education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю220.01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського