РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000508329<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бех І. Д. 
Рефлексивно-експліцитний метод у формуванні морально стійкої особистості / І. Д. Бех // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2013. - № 2. - С. 54-60. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - рус.

Розглянуто розвивальний виховний метод, сутністю якого є орієнтація на позитивний поведінковий досвід особистості як змістової основи розгортання процесу становлення моральних цінностей. Розкрито операційну структуру реалізації цього методу: вибір суб’єкт-суб’єктних дій як основи моральної цінності; психологічні механізми процесу виховання чесності; вплив чесності на Я-доброцентроване учня; дія чесності на Я-егоцентроване учня; емоційне переживання чесності людиною, на яку спрямовано відповідну моральну дію; вплив чесності на спільне життя мікросоціуму; чесність в її найвищому розумінні; осмислення неправдивості в теоретичному та прикладному аспектах. Названо основні ціннісні настанови досягнення результативності рефлексивно-експліцитного методу в шкільному колективі: орієнтація на благородні складники моральної структури вихованця, довіра вихованцеві, орієнтація на пов’язування виховних дій із самоповагою учня. Констатовано, що використання виховного імперативу "ти зобов’язаний" необхідне на заключному етапі внутрішньої моральної самодіяльності учня.

Рассмотрен развивающий воспитательный метод, сущностью которого является ориентация на положительный поведенческий опыт личности как содержательной основы развертывания процесса становления моральных ценностей. Раскрыта операционная структура реализации данного метода: выбор субъект-субъектных действий как основы моральной ценности, психологический механизм процесса воспитания честности, влияние честности на Я-доброцентрированное ученика; действие честности на Я-эгоцентророванное ученика; эмоциональное переживание честности человеком, на которого направлено соответствующее моральное действие, влияние честности на совместную жизнь микросоциума; честность в ее высшем мировоззренческом смысле; осмысление неправдивости в теоретическом и прикладном аспектах. Названы основные ценностные установки достижения результативности рефлексивно-эксплицитного метода в школьном коллективе: ориентация на благородные составляющие моральной структуры воспитанника, доверие питомцу, ориентация на взаимодействие воспитательных действий с самоуважением ученика. Констатировано, что использование воспитательного императива "ты обязан" необходимо на заключительном этапе внутренней нравственной самодеятельности ученика.

The article is devoted to the creation of developmental educational method, which appeals to the positive experience of personality as a meaningful basis of development of reflexive-explicit process of generation of spiritual values. Operational structure of realization of the proposed method is discovered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського