Бех І. Ідентифікація у вихованні особистості / І. Бех // Рідна шк.. - 2013. - № 4/5. - С. 20-25. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Узагальнено підходи щодо визначення ідентифікації, наведено класифікацію цих визначень за такими характеристиками: моделювання цінностей, норм, ідеалів іншої людини, уподібнення іншому, ототожнення суб’єкта з іншою особою. Наведено та охарактеризовано форми ідентифікації особистості: особистісна самоідентифікація, групова та професійна ідентифікація, соціальна інтеграція. Розглянуто систему базових понять "Я"-концепції: ідентичність – особиста ідентичність – міжгрупова ідентифікація. Наголошено на ефективності спільної діяльності для подолання конфліктів та подолання егоцентричної спрямованості у взаєминах між суб’єктами. Проаналізовано особливості кризи підлітково-юнацького віку: нездатність будувати кар’єру, душевний розлад, деперсоналізація, відчуженість тощо. Виокремлено наступні причини соціального конфлікту між поколіннями: трансформація суспільної свідомості, заміна авторитарної парадигми взаємодії з молоддю на парадигму партнерських стосунків; відсутність спільної діяльності; втрата авторитету дорослими. Констатовано, що ідентифікація забезпечує міжособистісну й групову ідейно-ціннісну взаємодію. Обобщены подходы к определению идентификации, приведена классификация этих определений по таким характеристикам: моделирование ценностей, норм, идеалов другого человека, уподобление другому, отождествление субъекта с другим лицом. Приведены и охарактеризованы формы идентификации личности: личностная самоидентификация, групповая и профессиональная идентификация, социальная интеграция. Рассмотрена система базовых понятий "Я"-концепции: идентичность – личная идентичность – межгрупповая идентификация. Проанализированы особенности кризиса подростково-юношеского возраста: неспособность строить карьеру, душевное расстройство, деперсонализация, отчуждение и т.п. Изложены следующие причины социального конфликта между поколениями: трансформация общественного сознания, замена авторитарной парадигмы взаимодействия с молодежью на парадигму партнерских отношений, отсутствие совместной деятельности, потеря авторитета взрослыми. Констатировано, что идентификация обеспечивает межличностное и групповое идейно-ценностное взаимодействие. Подчеркнута эффективность совместной деятельности в преодолении конфликтов, эгоцентрической направленности во взаимоотношениях между субъектами. The article deals with the process of identification as one of the central mechanisms of personal formation of a person. The meaningful relationship between identity and self-identification is retraced. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.35
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|