РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000508170<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бех І. 
Ідентифікація у вихованні особистості / І. Бех // Рідна шк.. - 2013. - № 4/5. - С. 20-25. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Узагальнено підходи щодо визначення ідентифікації, наведено класифікацію цих визначень за такими характеристиками: моделювання цінностей, норм, ідеалів іншої людини, уподібнення іншому, ототожнення суб’єкта з іншою особою. Наведено та охарактеризовано форми ідентифікації особистості: особистісна самоідентифікація, групова та професійна ідентифікація, соціальна інтеграція. Розглянуто систему базових понять "Я"-концепції: ідентичність – особиста ідентичність – міжгрупова ідентифікація. Наголошено на ефективності спільної діяльності для подолання конфліктів та подолання егоцентричної спрямованості у взаєминах між суб’єктами. Проаналізовано особливості кризи підлітково-юнацького віку: нездатність будувати кар’єру, душевний розлад, деперсоналізація, відчуженість тощо. Виокремлено наступні причини соціального конфлікту між поколіннями: трансформація суспільної свідомості, заміна авторитарної парадигми взаємодії з молоддю на парадигму партнерських стосунків; відсутність спільної діяльності; втрата авторитету дорослими. Констатовано, що ідентифікація забезпечує міжособистісну й групову ідейно-ціннісну взаємодію.

Обобщены подходы к определению идентификации, приведена классификация этих определений по таким характеристикам: моделирование ценностей, норм, идеалов другого человека, уподобление другому, отождествление субъекта с другим лицом. Приведены и охарактеризованы формы идентификации личности: личностная самоидентификация, групповая и профессиональная идентификация, социальная интеграция. Рассмотрена система базовых понятий "Я"-концепции: идентичность – личная идентичность – межгрупповая идентификация. Проанализированы особенности кризиса подростково-юношеского возраста: неспособность строить карьеру, душевное расстройство, деперсонализация, отчуждение и т.п. Изложены следующие причины социального конфликта между поколениями: трансформация общественного сознания, замена авторитарной парадигмы взаимодействия с молодежью на парадигму партнерских отношений, отсутствие совместной деятельности, потеря авторитета взрослыми. Констатировано, что идентификация обеспечивает межличностное и групповое идейно-ценностное взаимодействие. Подчеркнута эффективность совместной деятельности в преодолении конфликтов, эгоцентрической направленности во взаимоотношениях между субъектами.

The article deals with the process of identification as one of the central mechanisms of personal formation of a person. The meaningful relationship between identity and self-identification is retraced.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського