Чернуха Н. М. Напрями освітологічної підготовки: соціологія освіти / Н. М. Чернуха // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2013. - № 1/2. - С. 19-24. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.Розглянуто історико-педагогічні засади соціології освіти, подано її змістову та структурну складові. З’ясовано пріоритетну роль гуманітарної освіти у процесі підготовки та професійного становлення майбутнього фахівця. Охарактеризовано основні функції соціології освіти: соціалізаційну, теоретичну, інформаційну, прогностичну, описову, мотиваційну, діяльнісну. Зауважено, що соціальні відносини, аналіз інтеграційних засад у сучасному освітньому просторі, пріоритетна роль гуманітарної освіти надають можливість постійно вдосконалюватись та бути успішним в соціумі. Вказано на інтегрувальну роль освітології, яка повинна координувати всі напрями соціологічних досліджень та досліджувати оптимальні шляхи розвитку освітньої галузі. Окреслено основні завдання освітології, серед яких – ефективний розвиток сфери освіти, яка базується на аксіологічних вимірах та збереженні класичних культурних сенсів у моральному та праксеологічному аспектах. Рассмотрены историко-педагогические основы социологии образования, представлены ее содержательная и структурная составляющие. Выяснена приоритетная роль гуманитарного образования в процессе профессиональной подготовки будущего специалиста. Охарактеризованы основные функции социологии образования: социализирующая, теоретическая, информационная, прогностическая, описательная, мотивационная, деятельностная. Констатировано, что социальные отношения, анализ интеграционных основ в современном образовательном пространстве, приоритетная роль гуманитарного образования дают возможность постоянно совершенствоваться и быть успешным в социуме. Указано на интегрирующую роль освитологии, которая должна координировать все направления социологических исследований в поисках оптимальных путей развития образования. Отмечены приоритетные задачи освитологии, основной из которых является эффективное развитие сферы образования, которое базируется на аксиологических измерениях и сохранении классических культурных смыслов в нравственном и праксеологическом аспектах. The article analyses the sociology of education as industry of scientific knowledge from positions of osvitology; it is offered the analyses of integrative principles in modern educational area; it is indicated the priority of humanistic education in the process of preparation and personality’s self-realization. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в05
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|