Казанцева Л. І. Теоретичні і методичні засади навчання дітей старшого дошкільного віку української мови в полікультурному просторі : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Л. І. Казанцева; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". - Одеса, 2014. - 44 c. - укp.Вперше науково обгрунтовано теоретико-методичні та концептуальні засади навчання дітей старшого дошкільного віку української мови в полікультурному просторі (культурологічний, комунікативний, компетентнісний підходи). Визначено сутність поняття "дискурсивна діяльність дошкільників у полікультурному просторі", розроблено лінгводидактичну модель навчання української мови дітей старшого дошкільного віку, що обіймає пізнавально-орієнтувальний, репродуктивно-мовленнєвий, комунікативно-творчий та оцінно-рефлексивний етапи. Обгрунтовано ієрархічну систему принципів навчання української мови дітей старшого дошкільного віку в полікультурному просторі України. Виявлено й охарактеризовано чинники впливу (стан соціомовленнєвого середовища південно-східного регіону, ставлення батьків до використання засобів родинної педагогіки в навчанні дітей української мови, мовна ситуація в дошкільних навчальних закладах регіону, рівень володіння українською мовою вихователями ДНЗ регіону, рівень сформованості лінгвометодичних компетенцій вихователів) на розвиток українського мовлення в дітей старшого дошкільного віку південно-східного регіону України. Охарактеризовано полікультурне мовленнєве середовище південно-східного регіону України, виявлено особливості впливу соціолінгвістичних чинників на засвоєння дітьми старшого дошкільного віку української мови в полікультурному просторі регіону, визначено критерії (фонетична, лексична, граматична, діамонологічна, комунікативна компетенції) та відповідні показники навчання української мови в полікультурному просторі. Розглянуто рівні розвитку українського мовлення дітей старшого дошкільного віку в полікультурному просторі України, розкрито сутність україномовних компетенцій дошкільників із російськомовним типом спілкування. Науково обгрунтовано педагогічні умови ефективного навчання дітей старшого дошкільного віку української мови в полікультурному просторі України. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА410182 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|