Цебрій І. В. Духовно-моральна парадигма освіти в спадщині ранньохристиянських педагогів середньовічної Європи : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / І. В. Цебрій; ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка". - Луганськ, 2013. - 40 c. - укp.З'ясовано передумови виникнення духовно-моральної парадигми освіти, її становлення та поширення в європейському світі в добу середньовіччя. Відтворено методологічні, теоретичні й технологічні засади нової освітньої моделі, її релігійно-християнські цінності, місце в університетсько-шкільній системі наступних епох. Обгрунтовано доцільність педагогічних ідей християнських наставників за умов формування нового європейського світу, раціонального поєднання теоретичних і практичних дисциплін у педагогічних моделях Северина Боеція, Флавія Кассіодора, Григорія Великого, Ісидора Севільського, Алкуїна та ін. Доведено, що загальнокультурний феномен духовності й моральності в християнській парадигмі освіти раннього середньовіччя відігравав роль першооснови, регулював систему знань, поглядів, норм, оцінок і поведінки людей у суспільстві. Визначено місце "тривіуму" і "квадріуму" (античних мистецтв) у комплексній духовно-моральній парадигмі освіти середньовіччя, а також спеціальних практичних дисциплін - медицини, канонічного права, економіки - необхідних для функціонування нової цивілізації. Показано вплив християнської освітньої системи на формування спеціалізованих ВНЗ у Європі. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4)4 + Э370.9(4)-34-021.733
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА398549 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|