Пенькова О. І. Духовні цінності школярів як регулятор сімейної взаємодії / О. І. Пенькова // Пробл. заг. та пед. психології : зб. наук. пр.. - 2011. - 13, Ч. 4. - С. 260-267. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.Висвітлено проблему духовних сімейних цінностей підлітків та юнаків, що є вельми актуальним, оскільки саме в цей період у дітей розвиваються когнітивна й емоційна сфери психіки, реконструюються взаємини з батьками та ровесниками, формується Я-ідентичність, здійснюється довільна регуляція поведінки. Охарактеризовано стан даного питання в психолого-педагогічній літературі. Висвітлено хід експерименту і проаналізовано одержані результати. Подано характеристику структурних елементів духовності: інформаційних, наукових і культурних цінностей. Зазначено, що дослідження здійснювалося у два етапи: на першому етапі вивчався взаємозв'язок між духовною спрямованістю підлітків та сімейно-родинними ціннісними орієнтаціями, мета другого полягала у дослідженні змісту системи родинних ціннісних орієнтацій, що сприяють розвитку духовності старшокласників та таких, що гальмують цей процес. Використано такі методи : теоретичний аналіз та узагальнення наукових даних з проблеми дослідження, спостереження, бесіди з учнями та їх батьками, анкети, твори на задану тему. Доведено, що вся система цінностей, настановлень, потреб та мотивів сім'ї орієнтована на реальні можливості її життєдіяльності і багато в чому визначається умовами життя. Підкреслено, що провідне місце серед таких умов посідають сімейні взаємостосунки, що детерміновані характером батьківських позицій, почуттів, ставлень та очікувань. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.2 + Ю956-723.2
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70437 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|