РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000419893<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Дзюбишина Н. 
Рух за шкільні реформи у Чеських землях у другій половині XIX - початку XX століть / Н. Дзюбишина // Нова пед. думка. - 2011. - № 4. - С. 6-9. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто особливості розвитку чеської системи освіти другої половини XIX - початку XX ст. Проаналізовано альтернативні педагогічному традиціоналізму концепції у чеській педагогіці, зокрема еволюціоністська парадигма вільної школи Й. Улегли; концепція трудової школи Я. Мразіка, концепція реформи змісту й методів початкового навчання Б. Вечержа - нові освітні моделі, основним педагогічним принципом яких був принцип саморозвитку особистості. Наголошено, що ідея вільної школи була тотожна ідеї школи, вільної від бюрократичного та клерикального тиску. Відзначено актуальність дослідження теоретичного та практичного досвіду чеського педагогічного реформізму, яка обумовлена його цінністю та можливістю використання у процесі вирішення сучасних проблем реформування національної системи.

Рассмотрены особенности развития чешской системы образования второй половины XIX - начала XX в. Проанализированы концепции в чешской педагогике, альтернативные педагогическому традиционализму, в частности эволюционистская парадигма свободной школы И. Улеглы, концепция трудовой школы Я. Мразика, концепция реформы содержания и методов начального обучения Б. Вечержа - новые образовательные модели. Акцентировано внимание на принципе саморазвития личности, который является основном принципом этих концепций. Отмечено, что идея свободной школы была тождественна идее школы, свободной от бюрократического и клерикального давления. Признана актуальность исследования теоретического и практического опыта чешского педагогического реформизма, которая обусловлена его ценностью и возможностью использования при решении современных проблем реформирования национальной системы.

The article deals with the peculiarities of the development of the Czech system of education in the second half of XX - beginning of XX centuries, the alternatives to pedagogical traditionalism in Czech pedagogic have been analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ЧЕХ)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського