РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000419675<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Цимбалюк О. 
Теоретико-методологічні засади дослідження професійної комунікативної діяльності вчителя загальноосвітньої школи у вітчизняній педагогіці (друга половина ХХ ст.) / О. Цимбалюк // Нова пед. думка. - 2009. - № 4. - С. 22-25. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано та систематизовано теоретичні питання становлення та розвитку професійної комунікативної діяльності учителя (ПКДУ) загальноосвітньої школи й узагальнено досвід їх реалізації у системі середньої ланки освіти України в другій половині ХХ ст. У результаті дослідження констатовано, що проблема розвитку ПКДУ є предметом лише опосередкованого вивчення у багатьох дослідників, що існують дві форми ПКДУ, яка не відповідає вимогам, - гіпер- та гіпокомунікативність. Педагогічне спілкування визначено як складний багатоплановий процес установлення та розвитку контактів між людьми, який забезпечує передавання через учителя учням людської культури, знань, сприяє формуванню в них ціннісних орієнтацій, причому непрофесійне педагогічне спілкування породжує в учнів страх, порушення динаміки мовлення, небажання думати і діяти самостійно тощо, і навпаки, комунікативна взаємодія відбувається за урахування принципів соціальних настанов учня, "ви-підходу", толерантності, референтності. Зазначено, що до універсальних комунікативних якостей учителя належать: рівень ціннісного ставлення до ПКДУ, комунікативна спрямованість, психологічна підготовленість, доброзичливість, толерантність, емпатійність, рефлективність, інтелігентність, товариськість тощо, суттєвими названі соціальна активність, дисциплінованість, цілеспрямованість тощо.

Проанализированы и систематизированы теоретические вопросы становления и развития профессиональной коммуникативной деятельности учителя (ПКДУ) общеобразовательной школы и обобщен опыт их реализации в системе среднего звена образования Украины во второй половине ХХ в. В результате исследования констатировано, что проблема развития ПКДУ является предметом лишь опосредованного изучения у многих исследователей, что существуют две формы ПКДУ, не соответствующей требованиям, - гипер- и гипокоммуникативность. Педагогическое общение определено как сложный многоплановый процесс установления и развития контактов между людьми, который обеспечивает передачу через учителя ученикам человеческой культуры, знаний, способствует формированию у них ценностных ориентаций, причем непрофессиональное педагогическое общение порождает у учеников страх, нарушение динамики речи, нежелание думать и действовать самостоятельно и т.д., и наоборот, коммуникативное взаимодействие происходит при учете принципов социальных установок ученика, "вы-подходе", толерантности, референтности. Указано, что к универсальным коммуникативных качествам учителя относятся: уровень ценностного отношения к ПКДУ, коммуникативная направленность, психологическая подготовленность, доброжелательность, толерантность, эмпатийность, рефлективность, интеллигентность, общительность и т.д., существенными названы социальная активность, дисциплинированность, целеустремленность и т.д.

The results of theoretical study of problem of development of professional communicative activity of teacher of general school light up in a historical retrospective view.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63/64 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського