РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000419659<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Прищак М. 
Суспільні засади генези теорії та практики комунікації в освіті України (друга половина 40-х - 50-ті роки ХХ століття) / М. Прищак // Нова пед. думка. - 2009. - № 4. - С. 12-14. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Виявлено та проаналізовано суспільні засади генези комунікації в теорії та практиці освіти України за останнього періоду сталінського режиму (друга половина 1940-х - 1950-ті роки). Вибір періоду обгрунтовано тим, що це був післявоєнний час, коли суспільне життя являло собою нестійку систему, в якій найбільш чітко простежуються зв'язки між зовнішніми та внутрішніми факторами розвитку педагогічної комунікації. Розглянуто історичні, політичні, світоглядні, психологічні чинники хрущовських демократичних реформ та їх вплив на розвиток освіти в Україні. Увагу акцентовано на комунікативних аспектах суспільних та освітянських трансформацій. Наголошено, що за часів авторитаризму паростки гуманістичного усвідомлення сутності людського буття виникали саме в освіті: зростання ролі комунікації в різних сферах навчального та виховного процесу, переосмислення комунікативної ролі вчителя, природи, книги, мистецтва стали основою тих процесів, які призвели в кінцевому результаті до руйнації монологічної системи комунікації, руйнації політичної системи, розпаду Радянського Союзу.

Выявлены и проанализированы общественные основы генезиса коммуникации в теории и практике образования Украины по последнему периоду сталинского режима (вторая половина 1940-х - 1950-е гг.). Выбор периода обоснован тем, что это было послевоенное время, когда общественная жизнь представляла собой неустойчивую систему, в которой наиболее четко прослеживаются связи между внешними и внутренними факторами развития педагогической коммуникации. Рассмотрены исторические, политические, мировоззренческие, психологические факторы хрущевских демократических реформ и их влияние на развитие образования в Украине. Внимание акцентировано на коммуникативных аспектах общественных и образовательных трансформаций. Отмечено, что во времена авторитаризма ростки гуманистического осознания сущности человеческого бытия возникали именно в образовании: рост роли коммуникации в различных сферах учебного и воспитательного процесса, переосмысление коммуникативной роли учителя, природы, книги, искусства стали основой тех процессов, которые привели в конечном итоге к разрушению монологической системы коммуникации, разрушения политической системы, распада Советского Союза.

There been determined and analyzed the social basis of genesis of communication in the theory and practice of education (the second half of the 40th Ц 50th of XX century). There had been considered the historical, political. Psychological factors of Khruschev democratic reforms as well as their influence on the development of education in the Ukraine. Attention has been focused on communicational aspects of social and educational transformations.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)62

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського