РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000419583<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Яковишина Т. 
Проблема принципів виховання у творчій спадщині представників релігійного напряму вітчизняної педагогіки (друга половина ХІХ - початок ХХ століття) / Т. Яковишина // Нова пед. думка. - 2009. - № 4. - С. 18-22. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Виявлено та охарактеризовано основні підходи розв'зання проблеми принципів виховання у творчій спадщині видатних представників релігійного напряму вітчизняної педагогіки другої половини ХІХ - початку ХХ ст. на тлі антропологічного та соціоцентричногонапрямів. Розкрито ієрархію цінностей релігійного виховання, яке базується на християнській вірі (на першому місці Бог, потім особистість вихованця), та його принципах за П. Юркевичем (принципах гуманності, урахуванні вікових особливостей, індивідуальності виховання, усебічного розвитку всіх сил виховання, авторитету й любові, поваги до особистості вихованця, самовиховання), за В. Заньковецьким (принципи виведено в дусі християнської антропології, вони пов'язані із спасінням душі), за Ю. Дзеровичемякий виходив із принципів християнської етики (принципах активної і творчої школи, індивідуального розвитку дитини, об'єднання і погодження зусиль держави, сім'ї та церкви у вихованні молоді). Для подальших розвідок запропоновано дослідження проблеми принципів виховання антропологічного та соціоцентричного напрямів вітчизняної педагогіки за зазначеного історичного періоду.

Выявлены и охарактеризованы основные подходы решения проблемы принципов воспитания в творческом наследии выдающихся представителей религиозного направления отечественной педагогики второй половины XIX - начала ХХ вв. на фоне антропологического и социоцентрического направлений. Раскрыта иерархия ценностей религиозного воспитания, в основе которого заложена христианская вера (на первом месте Бог, потом личность воспитанника), и его принципы по П. Юркевичу (принципы гуманности, учета возрастных особенностей, индивидуальности воспитания, всестороннего развития всех сил воспитания, авторитета и любви, уважения к личности воспитанника, самовоспитания), по В. Заньковецкому (принципы выведены в духе христианской антропологии, они связаны со спасением души), по Ю. Дзеровичу, который исходил из христианской этики и морали (принципы активной и творческой школы, индивидуального развития ребенка, объединения и согласования усилий государства, семьи и церкви в воспитании молодежи). Для дальнейших исследований предложено исследование проблемы принципов воспитания антропологического и социоцентрического направлений отечественной педагогики в указанный исторический период.

The problem of principles of an educate interaction is examined in the creative legacy of representatives of religious direction of domestic pedagogies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Э211.733

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського