РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000419467<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Лещенко Г. 
Комунікативні (мовленнєво-ситуативні) завдання у системі вивчення частин мови в початковій школі / Г. Лещенко, Л. Іванова // Нова пед. думка. - 2009. - № 4. - С. 64-69. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Теоретично обгрунтовано необхідність посилення комунікативної спрямованості у викладанні граматики у початкових класах, створення системи ситуативних завдань із застосуванням комунікативно-мовленнєвих завдань як засобу реалізації у навчанні комунікативно-діяльнісного підходу. Виявлено специфіку цього типу завдань та розроблено їх класифікацію. Запропоновано авторську систему вправ і завдань (за умовним поділом на мовно-мовленнєві, мовленнєві, власне комунікативні), яка доповнює чинні підручники, посилює їх комунікативну спрямованість, сприяє розвитку особистості молодшого школяра. Комунікативними визначено такі вправи чи завдання, які відображають або імітують процес спілкування та відрізняються від мовленнєвих тим, що містять вказівку на основніскладові процесу спілкування, тобто ситуацію. Висвітлено структуру й основні компоненти навчально-мовленнєвої ситуації. Підкреслено, що в процесі моделювання навчально-мовленнєвої ситуації необхідно планувати не тільки сукупність умов, які визначають спілкування, але і його продукт - зв'язне висловлювання (діалогічне, монологічне), яке повинно з'явитися в результаті спілкування. Зазначено, що запропонована система завдань успішно пройшла апробацію у школах та колегіумі Рівного під час педагогічної практики студентів РДГУ. Перспективним визначено подальше дослідження ролі комунікативних завдань у процесі вивчення розділів "Текст", "Слово", "Будова слова", створення наскрізної системи комунікативних вправ для 2 - 4 класів.

Теоретически обоснована необходимость усиления коммуникативной направленности в преподавании грамматики в начальных классах, создание системы ситуативных задач с применением коммуникативно-речевых задач как средства реализации в обучении коммуникативно-деятельностного подхода. Выявлена специфика этого типа задач и разработана их классификация. Предложена авторская система упражнений и заданий (по условному делению на языково-речевые, речевые, собственно коммуникативные), которая дополняет действующие учебники, усиливает их коммуникативную направленность, способствует развитию личности младшего школьника. Коммуникативными определены такие упражнения или задания, которые отражают или имитируют процесс общения и отличаются от речевых тем, что содержат указание на основные составляющие процесса общения, то есть ситуацию. Освещены структура и основные компоненты учебно-речевой ситуации. Подчеркнуто, что в процессе моделирования учебно-речевой ситуации необходимо планировать не только совокупность условийопределяющих общение, но и его продукт - связное высказывание (диалогическое, монологическое), которое должно появиться в результате общения. Указано, что предлагаемая система задач успешно прошла апробацию в школах и коллегиуме Ровно во время педагогической практики студентов РГГУ. Перспективным определено дальнейшее исследование роли коммуникативных задач в процессе изучения разделов "Текст", "Слово", "Строение слова", создание сквозной системы коммуникативных упражнений для 2 - 4 классов.

The article deals with the problem of the essence of communicative and speech tasks, their role in pupilТs communicative Ukrainian speech competence forming during the parts of speech learning. The authors characterize the system of exercises which complement operation text-books and increases their communicative orientation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.321

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського