Ігнат’єва А. І. Аналіз науково-публіцистичних праць Я. П. Ряппо / А. І. Ігнат’єва // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2012. - № 1. - С. 58-62. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Проаналізовано та визначено характерні ознаки наукових і публіцистичних праць Я. П. Ряппо, присвячених питанням організації освіти та соціального виховання. Зазначено, що працям Я. П. Ряппо властиві політична пристрасть, наукова захопленість у поєднанні з технократизмом і прагматизмом. Педагог був першим, хто дослідив становлення та розвиток народної освіти в Україні у пореволюційні роки, проаналізувавши всі суперечливі тенденції 1917 – 1927 рр. Окреслено коло наукових інтересів Я. П. Ряппо: узагальнення досвіду організації українського варіанта системи освіти в Українській республіці у перші роки радянської влади, дослідження українізації загальної школи і шкіл для національних меншин, рівень професійної кваліфікації та політична орієнтація вчительства. Наголошено, що авторові вдалося обгрунтувати способи оптимального вирішення актуальних проблем становлення та розвитку загальної школи в УРСР. Він вважав школу найбільш соціально уразливою гуманітарною сферою. Констатовано, що Я. П. Ряппо усвідомлював необхідність розроблення концепції кадрової політики, загальної стратегії розвитку різних типів навчальних закладів, змістово-методичного забезпечення навчального процесу на тлі українізації у зв’язку з історико-культурними і політичними перетвореннями у 1920-ті роки. Проанализированы и определены характерные признаки научных и публицистических трудов Я. П. Ряппо, посвященных вопросам организации образования и социального воспитания. Отмечено, что трудам Я. П. Ряппо присущи политическая страсть, научная увлеченность в сочетании с технократизмом и прагматизмом. Педагог первым исследовал становление и развитие народного образования в Украине в послереволюционные годы, проанализировав все противоречивые тенденции 1917 - 1927 гг. Очерчен круг научных интересов Я. П. Ряппо: обобщение опыта организации украинского варианта системы образования в Украинской республике в первые годы советской власти, исследование украинизации общей школы и школ для национальных меньшинств, уровень профессиональной квалификации и политическая ориентация учительства. Отмечено, что автору удалось обосновать способы оптимального решения актуальных проблем становления и развития общеобразовательной школы в УССР. Он считал школу наиболее социально уязвимой гуманитарной сферой. Констатировано, что Я. П. Ряппо осознавал необходимость разработки концепции кадровой политики, общей стратегии развития различных типов учебных заведений, содержательно-методического обеспечения учебного процесса на фоне украинизации в связи с историко-культурными и политическими преобразованиями в 1920-е годы. The following signs of Ryappo’s science and journalistic works are disclosed in the article: political passion, scientific validity, technocratic and pragmatic approach in pedagogical categories interpretation. It is stated that the pedagogue was disclosing a matter of politics education and its organization, social education, professional education, political education work, pedology, teaching staff training problems, school textbook development questions. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|