РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000417361<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Ігнат’єва А. І. 
Аналіз науково-публіцистичних праць Я. П. Ряппо / А. І. Ігнат’єва // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2012. - № 1. - С. 58-62. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано та визначено характерні ознаки наукових і публіцистичних праць Я. П. Ряппо, присвячених питанням організації освіти та соціального виховання. Зазначено, що працям Я. П. Ряппо властиві політична пристрасть, наукова захопленість у поєднанні з технократизмом і прагматизмом. Педагог був першим, хто дослідив становлення та розвиток народної освіти в Україні у пореволюційні роки, проаналізувавши всі суперечливі тенденції 1917 – 1927 рр. Окреслено коло наукових інтересів Я. П. Ряппо: узагальнення досвіду організації українського варіанта системи освіти в Українській республіці у перші роки радянської влади, дослідження українізації загальної школи і шкіл для національних меншин, рівень професійної кваліфікації та політична орієнтація вчительства. Наголошено, що авторові вдалося обгрунтувати способи оптимального вирішення актуальних проблем становлення та розвитку загальної школи в УРСР. Він вважав школу найбільш соціально уразливою гуманітарною сферою. Констатовано, що Я. П. Ряппо усвідомлював необхідність розроблення концепції кадрової політики, загальної стратегії розвитку різних типів навчальних закладів, змістово-методичного забезпечення навчального процесу на тлі українізації у зв’язку з історико-культурними і політичними перетвореннями у 1920-ті роки.

Проанализированы и определены характерные признаки научных и публицистических трудов Я. П. Ряппо, посвященных вопросам организации образования и социального воспитания. Отмечено, что трудам Я. П. Ряппо присущи политическая страсть, научная увлеченность в сочетании с технократизмом и прагматизмом. Педагог первым исследовал становление и развитие народного образования в Украине в послереволюционные годы, проанализировав все противоречивые тенденции 1917 - 1927 гг. Очерчен круг научных интересов Я. П. Ряппо: обобщение опыта организации украинского варианта системы образования в Украинской республике в первые годы советской власти, исследование украинизации общей школы и школ для национальных меньшинств, уровень профессиональной квалификации и политическая ориентация учительства. Отмечено, что автору удалось обосновать способы оптимального решения актуальных проблем становления и развития общеобразовательной школы в УССР. Он считал школу наиболее социально уязвимой гуманитарной сферой. Констатировано, что Я. П. Ряппо осознавал необходимость разработки концепции кадровой политики, общей стратегии развития различных типов учебных заведений, содержательно-методического обеспечения учебного процесса на фоне украинизации в связи с историко-культурными и политическими преобразованиями в 1920-е годы.

The following signs of Ryappo’s science and journalistic works are disclosed in the article: political passion, scientific validity, technocratic and pragmatic approach in pedagogical categories interpretation. It is stated that the pedagogue was disclosing a matter of politics education and its organization, social education, professional education, political education work, pedology, teaching staff training problems, school textbook development questions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського