РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000417355<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Дольська О. О. 
Епістемологічні основи трансдисциплінарного підходу в сучасній освіті / О. О. Дольська // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2012. - № 1. - С. 16-21. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Обгрунтовано важливість застосування трансдисциплінарного підходу в освіті, завданням якого є створення загальної системи аксіом для певного набору дисциплін. Розглянуто чотири види трансдисциплінарності. Проаналізовано епістемологічні основи трансдисциплінарного підходу. Висунуто гіпотезу про те, що його основою має бути методологічна раціональність, в основі якої лежать інтеграційні процеси, структуровані за трьома напрямами. Охарактеризовано ці напрями: перший пов’язаний з філософською інтеграцією, другий – з експансіоністською інтеграцією, третій – націлений на інформаційну інтеграцію. Розкрито широке і вузьке значення методологічної раціональності. Щоб зрозуміти, як ця схема працює на практиці, зосереджено увагу на результатах створення першої в нашій країні системи управління якістю підготовки фахівців у вищій медичній школі. Зазначено, що методологічна раціональність ставить завдання сформувати рішення будь-якої проблеми на мові понять, які й виступатимуть у вигляді інтелектуальних технологій «навігаційного» характеру в освіті. Використання технологій «навігаційного» характеру сприятиме поглибленню трансдисциплінарних зв’язків, що відповідає сучасній спрямованості освіти.

Обоснована важность применения трансдисциплинарного подхода в образовании, задача которого - создание общей системы аксиом для определенного набора дисциплин. Рассмотрены четыре вида трансдисциплинарности. Проанализированы эпистемологические основы трансдисциплинарного подхода. Выдвинута гипотеза о том, что его основой должна быть методологическая рациональность, в основе которой лежат интеграционные процессы, структурированные по трем направлениям. Дана характеристика этих направлений: первый связан с философской интеграцией, второй - с экспансионистской интеграцией, третий - направлен на информационную интеграцию. Раскрыто широкое и узкое значение методологической рациональности. Чтобы понять, как эта схема работает на практике, сосредоточено внимание на результатах создания первой в стране системы управления качеством подготовки специалистов в высшей медицинской школе. Отмечено, что методологическая рациональность ставит задачу сформировать решение любой проблемы на языке понятий, которые и выступят в виде интеллектуальных технологий «навигационного» характера в образовании. Использование технологий «навигационного» характера способствуют углублению трансдисциплинарных связей, что отвечает современной направленности образования.

The epistemological aspect of trans-disciplinary approach comes into question in the article. Pop up the thesis that it is methodological rationality in education is pulled out. It activates the reflection of modem teacher on integration oriented of modern knowledge and trance-disciplinary character of teaching.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського