РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000417258<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Ашеров А. Т. 
Профессиографический анализ деятельности специалиста как источник формирования учебного материала / А. Т. Ашеров, Л. В. Горбатюк, Е. В. Самойлова // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2010. - № 3. - С. 42-52. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

С целью решения проблемы модернизации сферы профессионального и высшего образования рассмотрена логическая схема определения содержания нового учебного материала и последовательности его изложения для формирования умений в определенном виде деятельности. Приведены характеристики моделей будущей профессиональной деятельности специалиста: персонологическая (для индивидуального обучения), образовательно-квалификационная характеристика (ОКХ) и профессиограмма (для массового обучения). Выполнено сравнение возможностей моделей для массового обучения: ОКХ и профессиограм как источников требований для формирования содержания учебного материала модернизируемой дисциплины или новых дисциплин. Систематизированы принципы и приведены глобальные и локальные цели разработки профессиограм, дана содержательная интерпретация двух типов профессиограм - информационных комплексных универсальных и формирующих частных специальных.

З метою вирішення проблеми модернізації сфери професійної та вищої освіти розглянуто логічну схему визначення змісту нового навчального матеріалу та послідовності його викладу для формування умінь у певному виді діяльності. Наведено характеристики моделей майбутньої професійної діяльності фахівця: персонологічна (для індивідуального навчання), освітньо-кваліфікаційна характеристика (ОКХ) і професіограма (для масового навчання). Виконано порівняння можливостей моделей для масового навчання: ОКХ та професіограм як джерел вимог для формування змісту навчального матеріалу дисципліни, що модернізується, або нових дисциплін. Систематизовано принципи, наведено глобальні та локальні цілі розробки професіограм, подано змістовну інтерпретацію двох типів професіограм - інформаційних комплексних універсальних і формуючих приватних спеціальних.

This article compares the possibility of educational qualification characteristics of graduate and professiograme (job description) as sources of requirements for the forming of content of the material for modernized or new disciplines. The substantiation of goals, structure, content and methods of development of such professiogrames, which orient on training, are given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського