Дакатнов Д. Навчання старшокласників за програмами професійної освіти у США / Д. Дакатнов // Проф.-техн. освіта. - 2009. - № 3. - С. 32-35. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.Проаналізовано особливості психолого-інформаційної підтримки професійного самовизначення та професійного розвитку особистості в системі неперервної початкової професійної освіти у США. Зроблено історичний огляд становлення і розвитку профорієнтаційної роботи (ПОР) у цій країні з 1908 р., коли Ф. Парсонс відкрив у м. Бостоні Бюро професійної орієнтації. Зазначено, що на відміну від України, основні принципи ПОР у США визначено на законодавчому рівні. Підкреслено, що активну участь у підготовці кадрів для суспільства беруть роботодавці: це вважається почесною справою, також дає кадри для їх бізнесу через можливість відібрати талановиту молодь для фірм і виробництва, а відтак розширити (покращити) бізнес. Висвітлено як приклад одну з програм, що допомагають не тільки вибрати професію, а й вчать самостійно вибудовувати професійну кар'єру, ухвалюючи відповідальні рішення протягом усього трудового життя - програму "Від школи до роботи". Підсумовано, що для ПОР у США характерні ступеневий характер і варіативність переходу до наступних рівнів навчання, посилення зв'язку шкільного навчання з практикою, психолого-інформаційна підтримка процесу вибору професії, допомога у розбудові кар'єри тощо. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ч424(7СПО)
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|