РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000416245<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Саннікова Т. В. 
Досвід впровадження предметів духовно-морального спрямування в загальноосвітній школі / Т. В. Саннікова // Наша шк.. - 2011. - № 4. - С. 117-120. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано практику країн Євросоюзу, Російської Федерації та України щодо впровадження в навчально-виховний процес загальноосвітніх шкіл предметів релігієзнавчого та духовно-морального спрямування. Уточнено дефініції "релігійна освіта" та "релігієзнавча освіта", визначено їх мету та способи запровадження в загальноосвітній школі. Зосереджено увагу на впровадженні духовного та релігійного виховання в освіті Литви, де представниками всіх традиційних конфесій було створено єдину програму обов'язкового курсу "Релігія" для початкової та середньої ланки школи, а для старших класів - курс "Християнська етика та психологія подружнього життя". Проаналізовано релігійну освіту в Естонії, де участь у розробленні програм брала поряд з відповідними міністерствами і Рада церков Естонії. Зазначено, що з об'єктивних причин програма обов'язкового курсу релігії вводиться не щорічно, а раз на три роки. Наголошено на однобічному характері курсу "Основи православної культури" в Російській Федерації, який знайомить з традиційними православними цінностями без урахування досвіду інших конфесій. Розкрито етапи створення та впровадження предметів духовно-морального спрямування в Україні, над концептуальними засадами яких поряд з відомими вченими-філософами, педагогами і психологами працювали і представники різних конфесій, які існують в Україні. Високо оцінено виданий на базі Національного університету "Острозька академія" навчально-методичний комплекс з Основ християнської етики для V - VI класів загальноосвітніх шкіл.

Проанализирована практика стран Евросоюза, Российской Федерации и Украины по внедрению в учебно-воспитательный процесс общеобразовательных школ предметов религиоведческой и духовно-нравственной направленности. Уточнены дефиниции "религиозное образование" и "религиоведческое образование", определены их цели и способы введения в общеобразовательной школе. Сосредоточено внимание на внедрении духовного и религиозного воспитания в образование Литвы, где представителями всех традиционных конфессий была создана единая программа обязательного курса "Религия" для начального и среднего звена школы, а для старших классов - курс "Христианская этика и психология семейной жизни". Проанализировано религиозное образование в Эстонии, где участие в разработке программ принимал, наряду с соответствующими министерствами, и Совет церквей Эстонии. Указано, что по объективным причинам программа обязательного курса религии вводится не ежегодно, а раз в три года. Отмечен односторонний характер курса "Основы православной культуры" в Российской Федерации, который знакомит с традиционными православными ценностями без учета опыта других конфессий. Раскрыты этапы создания и внедрения предметов духовно-морального направления в Украине, над концептуальными основами которых наряду с известными учеными-философами, педагогами и психологами работали и представители различных конфессий, которые существуют в Украине. Высоко оценен изданный на базе Национального университета "Острожская академия" учебно-методический комплекс по Основам христианской этики для V - VI классов общеобразовательных школ.

Analyzed the practice of the European Union, Russian Federation and Ukraine on introduction in the educational process of theological schools and things spiritual and moral direction. Refined definition of "religious education" and "Religious Education", defined by their goals and methods of administration in secondary school. Concentrated on the implementation of the spiritual and religious education in the education of Lithuania, where representatives of all traditional religions in Lithuania has been a unified program of compulsory course "Religion" for primary and middle schools, and for high school students - the course, "Christian Ethics and psychology of family life." Allocated to religious education in Estonia, where participation in the development of programs hosted, along with relevant ministries and the Council of Churches in Estonia. Indicated that for objective reasons, the mandatory religion course introduces, instead of annually every three years. Marked one-sided character of the course "Fundamentals of Orthodox Culture" in the Russian Federation, which introduces the traditional Orthodox values without taking into account the experience of other faiths. Discloses the steps of creating and implementing things spiritual and moral direction in the Ukraine, the conceptual foundations of which, along with renowned scientists, philosophers, educators and psychologists have worked and representatives of various faiths that exist in Ukraine. Highly rated, issued by the National University "Ostrog Academy", a training complex on the basis of Christian ethics for the V - VI classes in secondary schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-43 + Ч421.352 + Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського