Бакалюк В. Школа індивідуальних досягнень / В. Бакалюк // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2012. - № 4. - С. 26-27. - укp.Розглянуто питання ефективного управління малочисельною сільською школою, найважливішим завданням якого є визначення персональних цілей і моніторинг індивідуальних результатів діяльності кожного вмотивованого учасника навчально-виховного процесу. Визначено проблему діяльності школи індивідуальних досягнень - це управління розвитком здібностей кожної дитини, напрями та засоби її вирішення. Розкрито шляхи досягнення очікуваних результатів. Зазначено, що застосування вказаної технології вступає в антагоністичне протиріччя з бюрократично-централізованою, інструктивно-наказовою системою безособистісної педагогіки і може існувати лише завдяки експерименту. Наголошено, що така технологія може застосовуватися на рівні всього закладу або на окремих шкільних ступенях - модулях. Вона створюється на засадах освітнього менеджменту, вивченні управлінських моделей авторських, приватних шкіл і відповідає школо-базованому менеджменту, соціально-культурній парадигмі розвивальної освіти, принципам дитиноцентризму, усуваючи монополію класно-урочної системи і різницю між уроком та перервою як компонентами цілісного навчально-виховного процесу. Рассмотрены вопросы эффективного управления малочисленной сельской школой, важнейшей задачей которого является определение персональных целей и мониторинг индивидуальных результатов деятельности каждого мотивированного участника учебно-воспитательного процесса. Определена проблема деятельности школы индивидуальных достижений - это управление развитием способностей каждого ребенка, а также направления и способы ее решения. Раскрыты пути достижения ожидаемых результатов. Указано, что применение указанной технологии вступает в антагонистическое противоречие с бюрократически-централизованной, инструктивно-приказной системой безличностной педагогики и поэтому она может существовать только благодаря эксперименту. Отмечено, что такая технология может применяться на уровне всего заведения или на отдельных школьных ступенях - модулях. Она создается на основе образовательного менеджмента, изучения управленческих моделей авторских, частных школ и соответствует школо-базовому менеджменту, социально-культурной парадигме развивающегося образования, принципам детоцентризма, устраняя монополию классно-урочной системы и разницу между уроком и перерывом как компонентами целостного учебно-воспитательного процесса. The author is convinced that the depersonalized indexes of school activity in the conditions of small-numbered rural school can be replaced by monitoring the personal development of every pupil, by determination the degree of his vital key competencesformed. Thus the school will have that much activity indicators, as many students there are! And the same statement is fair for the teachers. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.8
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|