Хімчук Л. І. Психолого-педагогічні аспекти розвитку технічного мислення в учнів I - IV класів / Л. І. Хімчук // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 452-455. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Розглянуто проблему розвитку технічного мислення (ТМ) в учнів початкових класів. Проаналізовано основні наукові напрями дослідження даної проблеми, в яких висвітлено значення позитивних емоційних процесів у навчальній діяльності, діагностування рівня розвитку ТМ, в основі якого є його трикомпонентна структура, зокрема розвиток в учнів понятійно-образного компонента; значення комбінаторної діяльності (збирання машин), вирішення творчих завдань. Охарактеризовано зміст поняття "технічне мислення" і визначено наступні види ТМ: винахідництво, раціоналізація, конструювання, робота в технічних гуртках з моделювання приладів і машин. Акцентовано увагу на можливості розвитку ТМ в дитячому віці в аспекті використання тренінгу, в якому винахідницькі завдання є валідними для учнів підліткового віку й об'єднуються в тематичні сфери та підгрупи. Рассмотрена проблема развития технического мышления (ТМ) учащихся начальных классов. Проанализированы основные научные направления исследования данной проблемы, в которых освещены значение положительных эмоциональных процессов в учебной деятельности; диагностирование уровня развития ТМ, в основе которого находится его трехкомпонентная структура, в частности развитие в учащихся понятийно-образного компонента; значение комбинаторной деятельности (сборка машин); решение творческих задач. Охарактеризовано содержание понятия "техническое мышление" и определены следующие виды ТМ: изобретательство, рационализация, конструирование, работа в технических кружках по моделированию приборов и машин. Акцентировано внимание на возможности развития ТМ в детском возрасте в аспекте использования тренинга, в котором изобретательские задачи являются валидными для учащихся подросткового возраста и объединяются в тематические сферы и подгруппы. The article raises problems of developing technical thinking of the I - IV th - grade pupils. It characterizes the concept "technical thinking"; analyzes some basic scientific directions of research on this problem. Particular attention is paid to a possibility of developing technical thinking in childhood. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|