РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000414060<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Михальченко Н. 
Характеристика патріотичної рефлексії особистості як показника самосвідомості учнів початкових класів / Н. Михальченко // Наука і освіта. - 2009. - № 4. - С. 26-29. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено психолого-педагогічну проблему формування в молодшого школяра патріотичної рефлексії (ПР). Акцентовано на тому, що велику роль у формуванні ПР відіграють духовні виховні ідеали українського народу. Висвітлено вікові особливості самосвідомості молодшого школяра, формування у нього Я-образу, складові та роль самосвідомості у становленні особистості. Виділено етапи формування ПР дитини (етап етнічного усвідомлення, національно-політичного самоусвідомлення, громадсько-державного усвідомлення). Зазначено, що саме у молодшому шкільному віці (МШВ) великого значення набуває самооцінка, яка є невід'ємною частиною самосвідомості. На підставі аналізу сутності поняття ПР запропоновано модель її розвитку в МШВ як структури, яку складають когнітивний, емоційний і поведінковий компоненти ПР, які знаходяться у взаємозв'язку між собою та взаємозумовлюють один одного, мають свої показники, за якими можна оцінити рівень розвитку ПР.

Исследована психолого-педагогическая проблема формирования у младшего школьника патриотической рефлексии (ПР). Подчеркнуто, что большую роль в формировании ПР играют духовные воспитательные идеалы украинского народа. Освещены возрастные особенности самосознания младшего школьника, формирование у него Я-образа, составляющие становлении личности и роль самосознания. Выделены этапы формирования ПР ребенка (этап этнического осознания, национально-политического самоосознания, общественно-государственного осознания). Отмечено, что именно в младшем школьном возрасте (МШВ) большое значение приобретает самооценка, которая является неотъемлемой частью самосознания. На основании анализа сущности понятия ПР предложена модель ее развития в МВШ как структуры, которую составляют когнитивный, эмоциональный и поведенческий компоненты ПР, находящиеся во взаимосвязи между собой и взаимно обуславливающие друг друга, имеют свои показатели, по которым можно оценить уровень развития ПР.

An investigation of psychological and pedagogical problem of forming a junior student patriotic reflection (PR). It was stressed that an important role in the formation of PR play spiritual educational ideals of the Ukrainian people. Age features are illuminated, self-consciousness of young schoolchildren, the formation of his self-image, make up the formation of personality and role identity. Stages of formation PR Child (phase ethnic awareness, national and political self-awareness, social and public awareness). Noting that in the early school years (ESY) is acquiring great importance self-esteem, which is an integral part of identity. Based on the analysis of the essence of the concept of PR model is proposed for its development in the ESY as structure that consists of cognitive, emotional, and behavioral components of PR that are in the relationship between themselves and mutually causing each other, have their own indicators for which we can estimate the level of PR.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.331.1 + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського