РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000413964<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кордонова А. В. 
Сущность понятия "самообразование" в философско-педагогическом аспекте / А. В. Кордонова // Наука і освіта. - 2009. - № 10. - С. 129-132. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Раскрыта сущность понятия "самообразование" в философско-педагогическом аспекте. Выделено несколько подходов к его рассмотрению, в частности, один из них характеризуется пониманием самообразования как процесса целенаправленного и систематического самоусовершенствования, саморазвития личности и ее деятельности; другой - ассоциацией самообразования с познавательной деятельностью человека. Очерчены моменты предметной саморегуляции, которые соотносятся с организацией самообразования. Доказано, что под этим понятием понимают неотъемлемый компонент вузовского обучения, который предполагает такие умения студентов, как: самостоятельное выдвижение целей обучения; программирование процесса обучения; оценивание результатов собственной учебной деятельности; коррекция полученных результатов. Обозначены отличительные особенности процесса самообразования от самостоятельной работы студентов, которая может выступать лишь как начальная форма самообразования, поскольку она остается одной из эффективных форм педагогически управляемого процесса усвоения знаний обучаемыми.

Розкрито сутність поняття "самоосвіта" у філософсько-педагогічному аспекті. Виділено кілька підходів до його розгляду, зокрема, один з них характеризується розумінням самоосвіти як процесу цілеспрямованого та систематичного самовдосконалення, саморозвитку особистості й її діяльності, другий - асоціацією самоосвіти з пізнавальною діяльністю людини. Висвітлено моменти предметної саморегуляції, які співвідносяться з організацією самоосвіти. Доведено, що під цим поняттям розуміють невід'ємний компонент навчання у вищому навчальному закладі, який передбачає такі вміння студентів, як: самостійне висунення цілей навчання; програмування процесу навчання, оцінювання результатів власної навчальної діяльності; корекція одержаних результатів. Позначено відмінності між особливостями процесу самоосвіти та самостійною роботою студентів, яка може виступати лише як початкова форма самоосвіти, оскільки вона залишається однією з ефективних форма педагогічно керованого процесу засвоєння знань учнями.

The essence of the concept of Дself-educationФ in the philosophical and pedagogical aspect. Identified several approaches to considering, in particular, one of them is characterized by self-understanding as a process of deliberate and systematic self-improvement, self-development and its activities, the other - with the self-association of human cognitive activity. Outlines the substantive aspects of self that are correlated with self-organization. It is proved that under this concept to understand an integral component of higher education, which involves such skills of students, such as: self-promotion training purposes, the scheduling of the learning process, evaluation results of our training activities; correction of the results. Marked with thedistinctive features of the self from the students' independent work, which can act only as an initial form of self-education, because it remains one of the most effective forms of pedagogically driven process of learning students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.69 + Ч30 в2:Ю2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського