РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000413939<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Денисов І. Г. 
Стрес та стресові стани як чинник асоціальної поведінки в підлітковому віці / І. Г. Денисов // Наука і освіта. - 2010. - № 3. - С. 28-32. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Досліджено прояви стресу в підлітковому віці: насильство в сімТї, незацікавленість у справах і планах своїх дітей, тотальна опіка дітей, авторитарність, відсутність єдиного підходу до виховання. Доведено, що у разі діагностики стресу потенційно можливі певні асоціальні тенденції у формуванні особистості. Акцентовано увагу на соціально-психологічних особливостях підліткового віку: особистісне самоствердження, дорослість, потреба у спілкуванні, значне збільшення контактів, перегляд встановлених раніше переконань та уявлень, формування нового світогляду, засвоєння цінностей і норм підліткового середовища, появи "зони відчуження", що визначається протиріччям між соціально закріпленими позиціями дитинства та дорослого світу. Визначено зовнішні та внутрішні причини його прояву: внутрішні - з особливостями психічного розвитку підлітків і дорослих, зовнішні пов'язані з особливостями їх взаємодії. Розглянуто стрес як чинник асоціальної поведінки та запропоновано методи психологічної профілактики стресу. Висвітлено шляхи оптимізації поведінки підлітка. Отже, висвітлення маловивчених сторін проблеми стресових станів у підлітковому віці, вивчення вікових конституціонально-біологічних, психологічних факторів у розвитку невротичних порушень дозволить покращити ранню діагностику схильності до асоціальної поведінки.

Исследованы проявления стресса в подростковом возрасте: насилие в семье, незаинтересованность в делах и планах своих детей, тотальная опека детей, авторитарность, отсутствие единого подхода к воспитанию. Доказано, что при диагностике стресса потенциально возможны определенные асоциальные тенденции в формировании личности. Акцентировано внимание на социально-психологических особенностях подросткового возраста: личностное самоутверждение, взрослость, необходимость в общении, значительное увеличение контактов, просмотр установленных раннее убеждений и представлений, формирование нового мировоззрения, усвоение ценностей и норм подростковой среды, появления "зоны отчуждения", которая определяется противоречием между социально закрепленными позициями детства и взрослого мира. Определены внешние и внутренние причины его появления, внутренние - с особенностями психического развития подростков и взрослых, внешние, связанные с особенностями их взаимодействия. Рассмотрен стресс как фактор асоциального поведения и предложены методы психологической профилактики стресса. Освещены пути оптимизации поведения подростка. Итак, освещение малоизученных сторон проблемы стрессовых состояний в подростковом возрасте, изучение возрастных конституционально-биологических, психологических факторов в развитии невротических нарушений позволит улучшить раннюю диагностику склонности к асоциальному поведению.

The article is dedicated to research of stress in teen age. The author considers stress to be a factor of asocial conduct and offers some methods of psychological prophylaxis of stress.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2 + Ю983.521-69 + Ю956-994-06-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського