РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000413913<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Марковец Е. Л. 
Специфика профессионального стресса школьного учителя / Е. Л. Марковец // Наука і освіта. - 2010. - № 3. - С. 81-85. - Библиогр.: 21 назв. - рус.

Проведен теоретический и практический анализ значительного количества фундаментальных исследований, посвященных проблеме "педагогического" стресса, где исследуются внешние факторы, влияющие на состояние здоровья учителя: "повышенная длительность рабочего дня, высокое психоэмоциональное напряжение, профессиональная ответственность за результаты деятельности", повышенная ответственность, наличие широкого круга обязанностей, дефицит времени, конфликты между учителями и администрацией; специфические особенности профессиональной деятельности, которая сопровождается изменениями в структуре личности, неадекватная самооценка учителя, логическим следствием которой является развитие сильной невротизации учителей. В ходе сравнительного анализа результатов исследования профессионального стресса у студентов разных курсов и учителей-практиков выявлены определенные закономерности. Установлен практически одинаковый уровень выраженности профессионального стресса и у студентов, и учителей. Результаты опросов демонстрируются с помощью диаграмм и таблиц. Описан комплекс личностных свойств, возникающих как результат профессионального стресса у педагога, профессиональные деформации, которые провоцируются личностными детерминантами возникновения стресса. Предложено применение специальных средств профилактики возникновения профессионального стресса у педагога.

Проведено теоретичний і практичний аналіз значної кількості фундаментальних досліджень, з проблеми "педагогічного" стресу, зокрема досліджено зовнішні чинники, що впливають на стан здоров'я вчителя: "підвищена тривалість робочого дня, високе психоемоційне напруження, професійна відповідальність за результати діяльності", підвищена відповідальність, наявність широкого кола обов'язків, дефіцит часу, конфлікти між вчителями й адміністрацією; специфічні особливості професійної діяльності, що супроводжується змінами в структурі особистості, неадекватна самооцінка вчителя, логічним наслідком якої є розвиток сильної невротизації. У ході порівняльного аналізу результатів дослідження професійного стресу в студентів різних курсів і вчителів-практиків виявлено певні закономірності. Встановлено практично однаковий рівень вираженості професійного стресу і у студентів, і вчителів. Результати опитувань подано за допомогою діаграм і таблиць. Описано комплекс особистісних властивостей, які виникають як результат професійного стресу у педагога, так звані професійні деформації, які провокуються особистісними детермінантами виникнення стресу. Запропоновано застосування спеціальних засобів профілактики виникнення професійного стресу у педагога.

The article is dedicated to the concept of professional stress of teacher. The author analyzes a considerable amount of fundamental research on the problem of "pedagogical" stress, demonstrates results of own original experiment. Based on the materials of the study on the issue by famous researchers and own research results, the author describes a complex of personal features arising as a result of teacherТ professional stress.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ю940.91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського