РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000413881<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Каткова Т. А. 
Синдром выгорания как следствие рабочих стрессов и его симптомы / Т. А. Каткова // Наука і освіта. - 2010. - № 3. - С. 39-44. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Проведен комплексный анализ проблемы эмоциональной напряженности в профессиональной деятельности учителя. Представлены результаты эмпирического исследования феномена выгорания (37 педагогов из 2 школ Мелитополя). Проанализированы общие данные, с помощью которых был выявлен уровень развития компонентов синдрома "профессионального выгорания": доминирующим компонентом в котором является "резистенция", характеризующаяся свертыванием профессиональных обязанностей, уменьшением взаимодействия с коллегами и учениками, расширением сферы экономии эмоций, желанием побыть самому, неадекватным эмоциональным реагированием; развитием "напряжения"; "истощения"; взаимосвязи между этими компонентами и социально-демографическими, гендерными характеристиками, между синдромом и семейным статусом. Акцентировано внимание на разнице в поведенческих проявлениях синдрома у мужчин и женщин, что может объясняться тем, что у мужчин преобладают инструментальные ценности, а женщины больше склонны к эмоциональному отклику.

Представляется актуальным использование в работе практического психолога результатов исследования для выбора конкретных путей стабилизации эмоционального состояния исследуемых, которые включают в себя: снижение дестабилизировавшего влияния окружения на личность; систему коррекции эмоционального состояния исследуемого с целью его стабилизации; возможность изменения сферы профессиональной деятельности.

Проведено комплексний аналіз проблеми емоційної напруженості у професійній діяльності вчителя. Наведено результати емпіричного дослідження феномену вигорання (37 педагогів із 2-х шкіл Мелітополя). Проаналізовано загальні дані, за допомогою яких було виявлено рівень розвитку компонентів синдрому "професійного вигоряння": домінуючим компонентом у якому є "резистенція", що характеризується згортанням професійних обов'язків, зменшенням взаємодії з колегами й учнями, розширенням сфери економії емоцій, бажанням побути самому, неадекватним емоційним реагуванням; розвитком "напруги"; "виснаження"; взаємозв'язку між цими компонентами і соціально-демографічними, гендерними характеристиками та між синдромом і сімейним статусом. Акцентовано увагу на різниці в поведінкових проявах синдрому у чоловіків і жінок, яка може пояснюватися тим, що у чоловіків переважають інструментальні цінності, а жінки більше схильні до емоційного відгуку. Актуальним є використання в роботі практичного психолога результатів дослідження для вибору конкретних шляхів стабілізації емоційного стану досліджуваних, які включають в себе: зниження дестабілізувального впливу оточення на особистість; систему корекції емоційного стану досліджуваного з метою його стабілізації; можливість зміни сфери професійної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ю940.91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського