Вітебська П. В. Самопізнання як основа глибокого психологічного розвитку особистості і формування педагогічного оптимізму вихователя / П. В. Вітебська // Наука і освіта. - 2010. - № 9. - С. 40-43. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Проналізовано роль самопізнання як основи існування свідомості, фундаменту для формування особистісних і професійних властивостей, що необхідні для успішної самореалізації, однією з яких виступає педагогічний оптимізм вихователя. Стверджено, що самопізнання на першому рівні здійснюється через порівняння себе з іншими людьми, спираючись переважно на зовнішні моменти, а потім поступово розширюється; також здійснюється зворотний процес - проекція своїх якостей на іншого. Висвітлено форми самопізнання - самопочуття та самооцінку. Резюмовано, що самопізнання реалізується у застосуванні загальнолюдського психологічного знання про людину стосовно самої себе, дає людині можливість постійно рухатися вперед, вдосконалювати свої вміння та навички, що стосується і системи навчання-виховання, де ключовою функцією вихователя є передача вмінь і знань, накопичених століттями. Пронализирована роль самопознания как основы существования сознания, фундамента для формирования личностных и профессиональных свойств, необходимых для успешной самореализации, одной из которых выступает педагогический оптимизм воспитателя. Утверждается, что самопознание на первом уровне осуществляется путем сравнения себя с другими людьми, опираясь преимущественно на внешние моменты, а затем постепенно расширяется; осуществляется также обратный процесс - проекция своих качеств на другого. Освещены формы самопознания - самочувствие и самооценка. Резюмировано, что самопознание реализуется в применении общечеловеческого психологического знания о человеке относительно самого себя, дает человеку возможность постоянно двигаться вперед, совершенствовать свои умения и навыки, что касается и системы обучения-воспитания, где ключевой функцией воспитателя является передача умений и знаний, накопленных веками. The article analyzes the role of self-actualization as a basis of personal consciousness, basis for formation of some personal and professional qualities necessary foe successful self-actualization. A dominant quality developed in the process of self-actualization is teacher's pedagogical optimism. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ч311.427
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|