РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000413871<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Вітебська П. В. 
Самопізнання як основа глибокого психологічного розвитку особистості і формування педагогічного оптимізму вихователя / П. В. Вітебська // Наука і освіта. - 2010. - № 9. - С. 40-43. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проналізовано роль самопізнання як основи існування свідомості, фундаменту для формування особистісних і професійних властивостей, що необхідні для успішної самореалізації, однією з яких виступає педагогічний оптимізм вихователя. Стверджено, що самопізнання на першому рівні здійснюється через порівняння себе з іншими людьми, спираючись переважно на зовнішні моменти, а потім поступово розширюється; також здійснюється зворотний процес - проекція своїх якостей на іншого. Висвітлено форми самопізнання - самопочуття та самооцінку. Резюмовано, що самопізнання реалізується у застосуванні загальнолюдського психологічного знання про людину стосовно самої себе, дає людині можливість постійно рухатися вперед, вдосконалювати свої вміння та навички, що стосується і системи навчання-виховання, де ключовою функцією вихователя є передача вмінь і знань, накопичених століттями.

Пронализирована роль самопознания как основы существования сознания, фундамента для формирования личностных и профессиональных свойств, необходимых для успешной самореализации, одной из которых выступает педагогический оптимизм воспитателя. Утверждается, что самопознание на первом уровне осуществляется путем сравнения себя с другими людьми, опираясь преимущественно на внешние моменты, а затем постепенно расширяется; осуществляется также обратный процесс - проекция своих качеств на другого. Освещены формы самопознания - самочувствие и самооценка. Резюмировано, что самопознание реализуется в применении общечеловеческого психологического знания о человеке относительно самого себя, дает человеку возможность постоянно двигаться вперед, совершенствовать свои умения и навыки, что касается и системы обучения-воспитания, где ключевой функцией воспитателя является передача умений и знаний, накопленных веками.

The article analyzes the role of self-actualization as a basis of personal consciousness, basis for formation of some personal and professional qualities necessary foe successful self-actualization. A dominant quality developed in the process of self-actualization is teacher's pedagogical optimism.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ч311.427

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського