РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000413221<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Василькова О. В. 
"Антологія педагогічного досвіду переживання кризових ситуацій" і поширення психологічних можливостей сучасного вчителя / О. В. Василькова // Наука і освіта. - 2009. - № 9. - С. 73-77. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Висвітлено результати теоретико-емпіричного дослідження історико-педагогічної спадщини, пов'язаної з досвідом переживання кризових ситуацій видатними вчителями, ученими-педагогами, та її терапевтичного впливу за кризи професійного розвитку (КПР) у вчителів. КПР визначено як нетривалий за часом період (до одного року) кардинальної перебудови професійної свідомості, діяльності й поведінки особистості, змінювання темпу та вектора її професійного розвитку. Наголошено на величезному психотерапевтичному потенціалі бібліотерапії. Створення "Антології педагогічного досвіду переживання кризових ситуацій" для групових та індивідуальних форм роботи психолога з педагогами, які переживають КПР та потребують професійної психологічної допомоги або самодопомоги, обгрунтовано тим, що зміна "масштабу" бачення себе і довколишнього світу, усвідомлення та збагачення досвідом мудрих і талановитих людей може стати вірним помічником педагога у вирішенні власних проблем.

Освещены отдельные результаты теоретико-эмпирического исследования терапевтического влияния историко-педагогического наследия, связанного с опытом переживания кризисных ситуаций выдающимися учителями, учеными-педагогами, во время кризиса профессионального развития (КПР) у учителей. КПР определен как недолгий период времени (до года) кардинальной перестройки профессионального сознания, деятельности и поведения личности, изменения темпа и вектора ее профессионального развития. Подчеркнут огромный психотерапевтический потенциал библиотерапии. Создание "Антологии педагогического опыта переживания кризисных ситуаций" для групповых и индивидуальных форм работы психолога с педагогами, переживающими КПР и нуждающимися в профессиональной психологической помощи или самопомощи, обосновано тем, что смена "масштаба" видения себя и окружающего мира, осознание и обогащение опытом мудрых и талантливых людей может стать верным помощником педагога в решении собственных проблем.

The article demonstrates opportunities of using such psycho-historical materials as "Anthologies of pedagogical experiencing of crisis situation" developed for contemporary teachers as "the reflexive mirror". The Anthology is based on the materials ofresearch on historical and pedagogical heritage of experience of prominent teachers scientist-teachers in overcoming crises of their professional development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.9-69 + Ю944.1-82

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського