РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409247<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Матвійчук О. Є. 
Бібліотечна педагогіка / О. Є. Матвійчук // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр.. - 2012. - № 17. - С. 61-65. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Висвітлено процес керівництва читанням як основний принцип бібліотечної педагогіки. Уточнено сутність понять «бібліотечна педагогіка», «бібліопсихологія», «бібліософія». Проаналізовано погляди дослідників щодо розвитку бібліотечної педагогіки, її функцій, форм і методів. Визначено, що з метою найбільш повної реалізації покладених на бібліотеку функцій поступово розвивається новий напрям — бібліотечна педагогіка як особливий міждисциплінарний розділ бібліотекознавства, який формується на основі синтезу з педагогікою. Аргументовано, що вся бібліотека - педагогічна система, спрямована на виховання й освіту користувачів, а бібліотечна педагогіка присутня в усіх видах діяльності школярів, сприяє цілеспрямованому забезпеченню інтересів читачів. З’ясовано основні форми роботи: обговорення книг, голосні читання, бесіди, читацькі конференції, усні журнали, написання читацьких відгуків, участь у гуртковій роботі бібліотеки, створення списків літератури. Зроблено висновок, що бібліотека - це соціальний інститут з яскраво вираженою педагогічною спрямованістю, що закладає фундамент загальнолюдської культури особистості, залишається важливим компонентом культурно-освітнього простору, виконуючи свою місію, яка полягає у наданні користувачам всіх видів друкованої, рукописної, електронної інформації.

Освещен процесс руководства чтением как основной принцип библиотечной педагогики. Уточнена сущность понятий «библиотечная педагогика», «библиопсихология», «библиософия». Проанализированы взгляды исследователей на развитие библиотечной педагогики, ее форм и методов. Определена цель библиотечной педагогики как особенного раздела библиотековедения, который формируется на основе синтеза. Аргументирован тезис, что вся библиотечно-педагогическая система направлена на воспитание и образование пользователей. Очерчены формы, методы и приемы реализации библиотечной педагогики в учебном заведении: обсуждение книг, беседы, читательские конференции, устные журналы, написание читательских отзывов, участие в кружковой работе, составление списков литературы. Сделан вывод, что библиотечная педагогика присуща во всех видах деятельности школьников, способствует целеустремленному обеспечению интересов читателей. Расскрыта междисциплинарная связь библиотечной педагогики с библиопсихологией, библиософией, библиотечной этикой.

The article highlights the process of guidance reading as a basic principle of library pedagogy. It is introduced such concepts as “library education”, “bibliopsychology”, “bibliosophy”. It analyzes the views of researchers on the development of library pedagogy, its forms and methods. lluminated the process of guided reading as a fundamental principle of library pedagogy. Refined essence of the concepts of "library studies", "bibliopsihologiya", "bibliosofiya." Analyzed the views of researchers on the development of a library of pedagogy, its forms and methods. Identify the purpose of pedagogy as a special library section library, which is based on a synthesis of teaching. Argued for the thesis that the whole library-educational system aimed at education and training of users. Delineated forms, methods and techniques of implementing a library of pedagogy in school: book discussions, conversations, reading conference usnye magazines, writing reader reviews, participate in group work, making a list of literature. It is concluded that the library pedagogy inherent in all activities of students, promotes the interests of purposeful readers. Rasskryta interdisciplinary communication library pedagogy bibliopsihologiey, bibliosofiey, library ethics.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського