РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000409236<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Терентьєва Н. О. 
Зародження системи вищої (університетської) освіти в Україні ХУІ - ХІХ ст.: основні аспекти / Н. О. Терентьєва // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр.. - 2012. - № 17. - С. 10-13. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Подано стислий опис зародження системи вищої освіти України в епоху пізнього середньовіччя (ХVI - XIX ст.): від вагантів-голіардів до створення класичних університетів. Розкрито зв’язок стану сучасної вищої освіти країни з її історичним розвитком. Окресленно становлення і розвиток системи вищої освіти України (включаючи й університетську) у контексті зв’язку завдань її сьогодення з історичним розвитком. Уточнено сутність понятття «класичний університет». Віднайдені матеріали засвідчили, що відлік історії українського студентства і професури розпочався з 1632 р. - часу заснування Києво-Могилянського колегіуму. Протягом історії структура університетів, напрямки їхньої діяльності неодноразово змінювалися. На основі узагальнення встановлено, що провідною сферою діяльності університетів є наукові розвідки, насамперед, фундаментальні дослідження з передових напрямів науки, техніки і технологій, міждисциплінарні наукові роботи, вивчення проблем вищої освіти і методології навчально-наукової діяльності. Відзначено, що найпершим навчальним закладом вищого гуманітарного типу вважають Острозьку школу, чи Острозький греко-слов’яно-латинський колегіум, чи Острозьку академію. Іншим навчальним закладом вищого типу в Україні була Львівська братська школа. Щодо Львівського колегіуму, то у 1662 р. польська влада реорганізувала його в університет з правом викладання усіх сучасних університетських дисциплін та надання вчених ступенів. Зроблено висновок, що найбільше значення для розвитку вищої освіти в Україні мала Київська братська школа.

Представлено краткое описание зарождения системы высшего образования Украины в эпоху позднего средневековья (ХVI - XIX в.): от вагантов-голиардов до создания классических университетов. Очерчено становление и развитие системы высшего образования Украины (включая и университетское) в контексте связи задач современности с историческим развитием. Уточнено сущность понятия «класический университет». Найденные материалы зафиксировали, что отсчет истории украинского студенчества и профессуры начинал с 1632 г. – даты основания Киево-Могилянского коллегиума. Отмечено, что на протяжении истории структура университетив, направления их деятельности неоднократно изменялись. Установлено, что ведущей сферой деяльности университетов являются научные фундаментальные иследования перспективных направлений науки, техники и технологий, междисциплинарные научные работы, изучение проблем высшего образования и методологии учебно-научной деятельности. Указано, что первым учебным заведеним высшего гуманитарного типа считают Острожскую школу, или Острожский греко-славяно-латинский коллегиум, или Острожскую академию, а другим учебным заведением высшего типа в Украине была Львовская братская школа. Оговорено, что Львовский колегиум в 1662 г. польская власть реорганизовала в университет с правом преподавания всех университетских дисциплин и присуждения ученых степеней. Сделан вывод, что наибольшее значение для развития высшего образования в Украине имела Киевская братская школа.

The article presents the description of the formation of higher education system in Ukraine of the later middle Ages (XVI - XIX cc.): from vagrants to classical universities; attempt to reveal the connection of the modern higher education in the countrywith its historical development. A brief description of the origin of the system of higher education in Ukraine in the late middle Ages (XVI - XIX c.) From Vagant-goliardov to create classical universities. Outlined the formation and development of higher education in Ukraine (including the university) in the context of the communication tasks with today's reality and historical development. Clarifies the essence of the concept "the Classical University." Found materials recorded that reading stories and Ukrainian studenstva profesury started from 1632 - date of establishment of Kyiv-Mohyla Collegium. Throughout history, the structure of the university, the direction of their activities were repeatedly changed. As a result of consolidation found that theleading area universities have research activity Research with perspektivneyh fundamental areas of science, engineering and technology, interdisciplinary scientific work, to study the problems of higher education and the methodology of teaching and research activities. Noting that the first institution of higher humanitarian type feel Ostrog school or Ostrog Greek-Slavic-Latin Collegium, or Ostrog Academy. Another type of higher education institution in Ukraine was Lviv Brotherhood School. Agreed that kolegium Lviv in 1662 the Polish government has reorganized the university with the right teaching of university courses and graduation. It was concluded that the most important for the development of higher education in Ukraine had Kiev Brotherhood School.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського