Чуйко О. В. Особливості працевлаштування випускників школи-інтернату для дітей, які потребують корекції розумового розвитку / О. В. Чуйко, Ю. Е. Дунаєвська // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр.. - 2008. - Вип. 41. - С. 204-208. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.Обгрунтовано актуальність розуміння інтелектуальної недостатності, в першу чергу, як соціальної, а не медичної проблеми; розумову відсталість запропоновано розглядати не як захворювання, а як стан, з яким людина спроможна реалізувати себе у суспільстві. Розглянуто моделі післяшкільної освіти для осіб з інтелектуальною недостатністю, які існують в США: змішану, сегреговану, інклюзивну. Виявлено, що для західного суспільства характерним є створення рівних можливостей для всіх громадян і населення антидискримінаційної політики, протистояння виключенню осіб з інтелектуальною недостатністю з суспільства; характерною ж рисою української системи соціального забезпечення є наявність спеціальних шкіл-інтернатів для осіб з особливими потребами. Наголошено на одному з важливих аспектів цього питання, яким є невідповідність законодавчо закріпленого розподілу спеціальних шкіл-інтернатів за особливостями дітей, які в них навчаються, до реальної ситуації. Підкреслено, що уявлення більшості випускників про омріяну професію / спеціальність пов'язане з вибором управлінських професій, які передбачають владні повноваження, вказівки. За результатами проведеного дослідження з'ясовано, що більшість випускників не працює за спеціальністю, яку вони здобули в професійно-технічному училищі. Обоснована актуальность понимания интеллектуальной недостаточности, в первую очередь, как социальной, а не медицинской проблемы; умственную отсталость предложено рассматривать не как заболевание, а как состояние, с которым человек может реализовать себя в обществе. Рассмотрены модели послешкольного образования для людей с интеллектуальной недостаточностью, которые функционируют в США: смешанную, сегрегированную, инклюзивную. Доказано, что для западного общества характерным является создание равных возможностей для всех граждан и населения антидискриминационной политики, противостояние исключению людей с интеллектуальной недостаточностью из общества; характерной чертой украинской системы социального обеспечения является присутствие специальных школ-интернатов для людей с особыми потребностями. Акцентировано внимание на одном из важных аспектов этого вопроса, которым является несоответственность законодательной закрепленности распределения специальных школ-интернатов по особенностям детей, которые в них обучаются, до реальной ситуации. Подчеркнуто, что представления большинства выпускников о желаемой профессии / специальности связано с выбором управленческих профессий, которые предусматривают собственные полномочия, указания. По результатам проведенного исследования выяснено, что большинство выпускников не работает по специальности, которую они получили в профессионально-техническом училище. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.448 + Ч435.94
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|