РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку

Нечипорук Л. І. 
Ідеї синтетичної педагогіки А.С. Макаренка в контексті ноосферної освіти / Л. І. Нечипорук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр.. - 2008. - Вип. 40. - С. 21-24. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Зазначено, що синтетичне мислення в контексті ноосферної концепції розглядається як гармонійне, цілісне мислення, що грунтується на усвідомленому поєднанні логічного й образного його типів і є основою формування цілісної картини світу. Проаналізовано проблему дослідження цілісного мислення. Наголошено, що А. С. Макаренко вважав, що через аналіз людина проходить школу абстрактного мислення і лише тоді починаються ті процеси, які можна назвати синтетичним мисленням у повному розумінні. Підкреслено, що педагог виділяє такі помилки у педагогічному мисленні: етичний фетишизм та виокремлення засобу. Зроблено висновок, що цілісність, синтетичність думки є синонімом буття людини в якості істоти розумної, здатної раціонально ставити й вирішувати як свої життєві, так і суспільні завдання, давати адекватну оцінку самому собі й усьому оточуючому, що особливо актуально в період становлення ноосферного суспільства. Доведено, що саме погляди А. С. Макаренка стосовно формування синтетичного, цілісного мислення є підгрунтям освітньо-виховного процесу ноосферної школи.

Указывается на то, что синтетическое мышление в контексте ноосферной концепции рассматривается как гармоничное, целостное мышление, которое основывается на осознанном соединении логического и образного его типов и является основой формирования целостной картины мира. Сделан анализ проблемы исследования целостного мышления. Акцентировано на том, что А. С. Макаренко считал, что путем анализа человек проходит школу абстрактного мышления и только тогда начинаются те процессы, которые можно назвать синтетическим мышлением в полном понимании его. Подчеркивается, что педагог выделяет такие ошибки в педагогическом мышлении: этичный фетишизм и выделение средства. В итоге: целостность, синтетичность мысли является синонимом бытия человека в качестве существа разумного, способного рационально ставить и решать как свои жизненные, так и общественные задачи, давать адекватную оценку самому себе и всему окружающему, что особенно актуально в период становления ноосферного общества. Доказано, что именно взгляды А. С. Макаренко относительно формирования синтетического, целостного мышления являются фундаментом образовательно-воспитательного процесса ноосферной школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-213 + Ю935.131.1/8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського