Нечипорук Л. І. Ідеї синтетичної педагогіки А.С. Макаренка в контексті ноосферної освіти / Л. І. Нечипорук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр.. - 2008. - Вип. 40. - С. 21-24. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Зазначено, що синтетичне мислення в контексті ноосферної концепції розглядається як гармонійне, цілісне мислення, що грунтується на усвідомленому поєднанні логічного й образного його типів і є основою формування цілісної картини світу. Проаналізовано проблему дослідження цілісного мислення. Наголошено, що А. С. Макаренко вважав, що через аналіз людина проходить школу абстрактного мислення і лише тоді починаються ті процеси, які можна назвати синтетичним мисленням у повному розумінні. Підкреслено, що педагог виділяє такі помилки у педагогічному мисленні: етичний фетишизм та виокремлення засобу. Зроблено висновок, що цілісність, синтетичність думки є синонімом буття людини в якості істоти розумної, здатної раціонально ставити й вирішувати як свої життєві, так і суспільні завдання, давати адекватну оцінку самому собі й усьому оточуючому, що особливо актуально в період становлення ноосферного суспільства. Доведено, що саме погляди А. С. Макаренка стосовно формування синтетичного, цілісного мислення є підгрунтям освітньо-виховного процесу ноосферної школи. Указывается на то, что синтетическое мышление в контексте ноосферной концепции рассматривается как гармоничное, целостное мышление, которое основывается на осознанном соединении логического и образного его типов и является основой формирования целостной картины мира. Сделан анализ проблемы исследования целостного мышления. Акцентировано на том, что А. С. Макаренко считал, что путем анализа человек проходит школу абстрактного мышления и только тогда начинаются те процессы, которые можно назвать синтетическим мышлением в полном понимании его. Подчеркивается, что педагог выделяет такие ошибки в педагогическом мышлении: этичный фетишизм и выделение средства. В итоге: целостность, синтетичность мысли является синонимом бытия человека в качестве существа разумного, способного рационально ставить и решать как свои жизненные, так и общественные задачи, давать адекватную оценку самому себе и всему окружающему, что особенно актуально в период становления ноосферного общества. Доказано, что именно взгляды А. С. Макаренко относительно формирования синтетического, целостного мышления являются фундаментом образовательно-воспитательного процесса ноосферной школы. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-213 + Ю935.131.1/8
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|