РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000408336<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Сурмяк Ю. 
Компетністний підхід у формуванні духовної і правової культури учнівської молоді / Ю. Сурмяк, Л. Кудрик // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 3. - С. 107-116. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність визнання духовних і правових компетентностей як окремого виду життєво важливих компетентностей. Наведено тлумачення понять "компетенція" і "компетентність", з'ясовано їх структуру і зміст. Детально розглянуто деякі з духовних компетентностей, особливості їх формування в сучасній системі освіти та їх роль у духовному самовихованні особистості. Встановлено, що показником правової культури особистості є її правова компетентність і правова активність як вища форма правомірної поведінки. На основі експертних опитувань виділено складові структури правової компетентності (критерії): правова освіченість (знаннєвий), правова спрямованість (емоційно-мотиваційний), правомірна поведінка (поведінковий). У табличному вигляді наведено визначення критеріїв та рівнів правової компетентності учня (низький, середній, достатній і високий). Окреслено основні напрями формування названих компетентностей учнів у процесі викладання соціогуманітарних дисциплін.

Обоснована необходимость признания духовных и правовых компетенций как отдельного вида жизненно важных компетенций. Приведены толкования понятий "компетенция" и "компетентность", их структура и содержание. Рассмотрены некоторые из духовных компетенций, особенности их формирования в современной системе образования и их роль в духовном самовоспитании личности. Установлено, что показателем правовой культуры личности является ее правовая компетентность и правовая активность как высшая форма правомерного поведения. В результате опросов выделены составляющие структуры правовой компетентности (критерии): правовая образованность (знаниевый), правовая направленность (эмоционально-мотивационный), правомерное поведение (поведенческий). В таблице приведены определения критериев и уровней правовой компетентности ученика (низкий, средний, достаточный и высокий). Очерчены основные направления формирования названных компетентностей учащихся в процессе преподавания социогуманитарных дисциплин.

The article analyzes notions of spiritual and juridical competences, and determines their contents. The authors ground the necessity of spiritual and juridical competences acknowledge as a separate type of vitally important competences of a modern personality, and their formation in the system of secondary and higher education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.352.26

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського