Хрипун В. Партнерська взаємодія вчителя й учнів - ключ до саморозвитку успішного педагога / В. Хрипун // Рідна шк.. - 2010. - № 1/2. - С. 39-41. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.Розглянуто партнерську взаємодію вчителя й учня, як складову, що забезпечує реалізацію вчителя як успішного педагога. Розкрито ідею учнівства: всі учасники взаємодії є вчителями один одного. Охарактеризовано основні позиції у взаємодії вчителя та учнів: позицію зверхності "Я - над іншими"; позицію підпорядкованості "Я - під (знизу)"; партнерську позицію "Я - нарівні". Виокремлено умови, за яких партнерська взаємодія є ефективною і задовольняє як учителя, так і учнів. Зазначено, що важливе значення для побудови партнерської взаємодії вчителя й учня має вміння педагога допомогти самому собі, змінюючись у теперішньому і плануючи зміни на майбутнє. З огляду на сказане, запропоновано педагогічні техніки, що забезпечують встановлення партнерської взаємодії,і побудовані як шаблони, які, залежно від ситуації, можна змінювати: техніки самодопомоги педагогу (техніка прийняття себе; техніка підтримки себе; техніка схвалення себе); техніки позитивного звертання до учнів (техніка "Я - висловлювання", техніка надихання, техніка схвалення, техніка спонукання, комбінація технік надихання - схвалення, комбінація технік надихання - спонукання, комбінація технік спонукання - схвалення); техніки підтримки віри учня в себе (техніка підтримки учня в себе, техніка відновлення віри учня в свої сили, техніка вираження віри вчителя в можливості учня). Констатовано, що прагнення вчителя до саморозвитку і бажання набути вміння будувати взаємодію на партнерських засадах - це основні чинники, що спонукають його до становлення себе як успішного педагога. Рассмотрено партнерское взаимодействие учителя и ученика, как составляющую, которая обеспечивает реализацию учителя как успешного педагога. Раскрыто идею ученичества: все участники взаимодействия являются учителями друг друга. Охарактеризованы основные позиции во взаимодействии учителя и учеников: позицию превосходства "Я - над другими"; позицию подчиненности "Я - под (снизу)"; партнерскую позицию "Я - наравне". Выделены условия, при которых партнерское взаимодействие является эффективной и удовлетворяет как учителя, так и учеников. Указано, что для построения партнерского взаимодействия учителя и ученика важное значение имеет умение педагога помочь самому себе, изменяясь в настоящем и планируя изменения на будущее. Учитывая сказанное, предложено педагогические техники, обеспечивающие установление партнерского взаимодействия, и построены как шаблоны, которые, в зависимости от ситуации, можно менять: техники самопомощи педагогу; техники положительного обращения к ученикам; техники поддержки веры ученика в себя. Констатировано, что стремление учителя к саморазвитию и желание приобрести умения строить взаимодействие на партнерских началах - это основные факторы, побуждающие его к становлению себя как успешного педагога. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|