РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000407532<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Хрипун В. 
Партнерська взаємодія вчителя й учнів - ключ до саморозвитку успішного педагога / В. Хрипун // Рідна шк.. - 2010. - № 1/2. - С. 39-41. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто партнерську взаємодію вчителя й учня, як складову, що забезпечує реалізацію вчителя як успішного педагога. Розкрито ідею учнівства: всі учасники взаємодії є вчителями один одного. Охарактеризовано основні позиції у взаємодії вчителя та учнів: позицію зверхності "Я - над іншими"; позицію підпорядкованості "Я - під (знизу)"; партнерську позицію "Я - нарівні". Виокремлено умови, за яких партнерська взаємодія є ефективною і задовольняє як учителя, так і учнів. Зазначено, що важливе значення для побудови партнерської взаємодії вчителя й учня має вміння педагога допомогти самому собі, змінюючись у теперішньому і плануючи зміни на майбутнє. З огляду на сказане, запропоновано педагогічні техніки, що забезпечують встановлення партнерської взаємодії,і побудовані як шаблони, які, залежно від ситуації, можна змінювати: техніки самодопомоги педагогу (техніка прийняття себе; техніка підтримки себе; техніка схвалення себе); техніки позитивного звертання до учнів (техніка "Я - висловлювання", техніка надихання, техніка схвалення, техніка спонукання, комбінація технік надихання - схвалення, комбінація технік надихання - спонукання, комбінація технік спонукання - схвалення); техніки підтримки віри учня в себе (техніка підтримки учня в себе, техніка відновлення віри учня в свої сили, техніка вираження віри вчителя в можливості учня).

Констатовано, що прагнення вчителя до саморозвитку і бажання набути вміння будувати взаємодію на партнерських засадах - це основні чинники, що спонукають його до становлення себе як успішного педагога.

Рассмотрено партнерское взаимодействие учителя и ученика, как составляющую, которая обеспечивает реализацию учителя как успешного педагога. Раскрыто идею ученичества: все участники взаимодействия являются учителями друг друга. Охарактеризованы основные позиции во взаимодействии учителя и учеников: позицию превосходства "Я - над другими"; позицию подчиненности "Я - под (снизу)"; партнерскую позицию "Я - наравне". Выделены условия, при которых партнерское взаимодействие является эффективной и удовлетворяет как учителя, так и учеников. Указано, что для построения партнерского взаимодействия учителя и ученика важное значение имеет умение педагога помочь самому себе, изменяясь в настоящем и планируя изменения на будущее. Учитывая сказанное, предложено педагогические техники, обеспечивающие установление партнерского взаимодействия, и построены как шаблоны, которые, в зависимости от ситуации, можно менять: техники самопомощи педагогу; техники положительного обращения к ученикам; техники поддержки веры ученика в себя. Констатировано, что стремление учителя к саморазвитию и желание приобрести умения строить взаимодействие на партнерских началах - это основные факторы, побуждающие его к становлению себя как успешного педагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського