Онищук Л. Організаційно-методичні принципи децентралізованого управління професійно-технічною освітою / Л. Онищук // Рідна шк.. - 2010. - № 6. - С. 19-22. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.Розкрито сутність організаційно-методичних принципів управління професійно-технічною освітою (ПТО) за умов його децентралізації: принцип історизму, принцип узгодження інтересів державних і місцевих органів управління, принцип пріоритетності, принцип єдності державної регіональної політики і галузевої освітньої політики, принцип комплексності, принцип пропорційності, принцип варіативності. Запропоновано прогнозування розвитку професійної освіти здійснювати поетапно: I етап - формулювання робочих гіпотез, II етап - моделювання сценаріїв; системний аналіз розвитку ПТО за умов децентралізації системи управління; III етап - прогнозування розвитку системи ПТО. Висвітлено методи, що забезпечують реалізацію прогностичної функції управління керівниками різних рівнів у системі ПТО, а саме: природні ресурси основних груп; зміни у біосфері, розвиток науки; демографічні; соціальні; економічні; формування невиробничих потреб населення; відтворення національних багатств; розвиток галузей господарства країни; взаємопов'язані комплекси й окремі галузі виробництва; господарська динаміка та господарські корпорації; розвиток економічного механізму та системи управління комплексом країни; розвиток світового господарства та зовнішньоекономічних зв'язків. Акцентовано увагу, що сутністю заходів, передбачених реформуванням професійної школи є: створення умов для навчання учнів, покращення підготовки кваліфікованих робітників, забезпечення пропорційного розвитку різних ланок професійної освіти, інтенсифікація діяльності, спрямованої на професійне орієнтування молоді. Раскрыта сущность организационно-методических принципов управления профессионально-техническим образованием (ПТО) в условиях его децентрализации: принцип историзма, принцип согласования интересов государственных и местных органов управления; принцип приоритетности, принцип единства государственной региональной политики и отраслевой образовательной политики; принцип комплексности, принцип пропорциональности; принцип вариативности. Предложено прогнозирование развития профессионального образования осуществлять поэтапно: I этап - формулировка рабочих гипотез, II этап - моделирование сценариев; системный анализ развития ПТО в условиях децентрализации системы управления; III этап - прогнозирование развития системы ПТО. Освещены методы, обеспечивающие реализацию прогностической функции управления в системе ПТО: природные ресурсы основных групп; изменения в биосфере; развитие науки; демографические, социальные; экономические формирование непроизводственных нужд населения; воспроизведение национальных богатств, развитие отраслей хозяйства страны; взаимосвязанные комплексы и отдельные отрасли производства; хозяйственная динамика и хозяйственные корпорации, развитие экономического механизма и системы управления комплексом страны, развитие мирового хозяйства и внешнеэкономических связей. Акцентировано внимание, что сущностью мероприятий, предусмотренных реформированием профессиональной школы, есть: создание условий для обучения учащихся, улучшение подготовки квалифицированных рабочих, обеспечение пропорционального развития различных звеньев профессионального образования, интенсификация деятельности, направленной на профессиональное ориентирование молодежи. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР) к
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|