Коржуєв М. О. Термодинамічні обмеження корисної потужності автомобільних термоелектричних генераторів і перспективи їх використання на транспорті / М. О. Коржуєв, Т. Є. Свєчнікова // Термоелектрика. - 2013. - № 3. - С. 55-70. - Бібліогр.: 32 назв. - укp.Проаналізовано експериментальні характеристики автомобільних термоелектричних генераторів (АТЕГ), установлених на вихлопну трубу автомобіля. Показано, що низькі корисні потужності We = 0,2 - 0,6 кВт і неефективність рекуперації теплових втрат автомобіля за допомогою АТЕГ (загальний виграш у потужності автомобіля <$EDELTA W> ~ 0) пов'язані з труднощами теплообміну на межі вихлопні гази/АТЕГ. У результаті питома потужність АТЕГ виявляється низькою <$EW Tilde sup roman АТЕГ~=~W sub e "/" m sup roman АТЕГ> ~ 20 - 30 Вт/кг (тут <$Em sup roman АТЕГ> - маса АТЕГ), що пояснюється в межах теорії О. С. Охотіна, що враховує високі теплові опори теплообмінників АТЕГ. Показано, що використання для розрахунків АТЕГ теорії А. Ф. Іоффе, яка не враховує теплових опорів теплообмінників, дає завищені оцінки We, <$EDELTA W>, <$EW Tilde sup roman АТЕГ> і ккд <$Eeta sup roman АТЕГ>, а також невірний прогноз оптимальної ширини забороненої зони <$EE sub roman g sup roman опт> матеріалів віток. Показано, що перспективи використання АТЕГ великої потужності в автомобілях у цей час суттєво обмежені. Обговорено можливості покращання характеристик АТЕГ. Індекс рубрикатора НБУВ: О33-048.221
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23042 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|