РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000404052<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Лавренко О. 
Формування соціальної активності підлітків шляхом використання виховного потенціалу педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського / О. Лавренко // Рідна шк.. - 2012. - № 7. - С. 54-57. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Обгрунтовано важливість формування у сучасних підлітків соціальної активності шляхом створення сприятливого педагогічного середовища. Зазначено, що під керівництвом В. О. Сухомлинського у Павлиській школі було створено таке соціальне середовище, яке суттєво впливало на формування особистості учнів, їх соціалізацію. Висвітлено досвід роботи з педагогічного проектування навчально-виховного процесу Артемівського НВК "Загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 11 ім. Артема - багатопрофільний ліцей", під час якого було створено методичний кейс технологій, прийомів, методів, ідей, засобів, які допомагають класним керівникам у роботі з розвитку соціальної компетентності учнів. Зосереджено увагу на такій частині педагогічного процесу як учнівське самоврядування, яким керують педагоги на основі соціальних, правових і етичних принципів. Окреслено його структуру на загальношкільному та класному рівнях. Наголошено на важливості застосування проектного підходу в діяльності учнівського самоврядування, що сприяє вихованню у школярів здатності ефективно розв'язувати проблеми, що виникають в реальних життєвих ситуаціях, розвитку лідерського потенціалу дітей та юнацтва. Зазначено, що в основу виховної роботи щодо формування соціально активної особистості має бути покладено особистісно-розвивальний підхід, спрямований на соціалізацію учнів та розвиток їх потенційних можливостей.

Доказана важность формирования у современных подростков социальной активности путем создания благоприятной педагогической среды. Указано, что под руководством В. А. Сухомлинского в Павлышской школе было создана такая социальная среда, которая существенно влияла на формирование личности учащихся, их социализацию. Освещен опыт работы педагогического проектирования учебно-воспитательного процесса Артемовского УВК "Общеобразовательная школа I - III ступеней № 11 им. Артема - многопрофильный лицей", во время которого был создан методический кейс технологий, приемов, методов, идей, средств, которые помогают классным руководителям в работе по развитию социальной компетентности учащихся. Сосредоточено внимание на такой части педагогического процесса как ученическое самоуправление, которым руководят педагоги на основе социальных, правовых и этических принципов. Определена его структура на общешкольном и классном уровнях. Отмечена важность применения проектного подхода в деятельности ученического самоуправления, который способствует воспитанию у школьников способности эффективно решать проблемы, возникающие в реальных жизненных ситуациях, развитию лидерского потенциала детей и юношества. Указано, что в основу воспитательной работы по формированию социально активной личности должен быть положен личностно-развивающий подход, направленный на социализацию учащихся и развитие их потенциальных возможностей.

The article emphasizes the importance of education of social activity of modern teenagers. An experience of pedagogical designing educational process, in which a significant role given to the activities of pupils’ self government bodies is offered. Noted that in the basis for educational work on the formation of a socially active personality should be put personal-developing approach aimed on the socialization of pupils and development their potential abilities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського