Лавренко О. Формування соціальної активності підлітків шляхом використання виховного потенціалу педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського / О. Лавренко // Рідна шк.. - 2012. - № 7. - С. 54-57. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.Обгрунтовано важливість формування у сучасних підлітків соціальної активності шляхом створення сприятливого педагогічного середовища. Зазначено, що під керівництвом В. О. Сухомлинського у Павлиській школі було створено таке соціальне середовище, яке суттєво впливало на формування особистості учнів, їх соціалізацію. Висвітлено досвід роботи з педагогічного проектування навчально-виховного процесу Артемівського НВК "Загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 11 ім. Артема - багатопрофільний ліцей", під час якого було створено методичний кейс технологій, прийомів, методів, ідей, засобів, які допомагають класним керівникам у роботі з розвитку соціальної компетентності учнів. Зосереджено увагу на такій частині педагогічного процесу як учнівське самоврядування, яким керують педагоги на основі соціальних, правових і етичних принципів. Окреслено його структуру на загальношкільному та класному рівнях. Наголошено на важливості застосування проектного підходу в діяльності учнівського самоврядування, що сприяє вихованню у школярів здатності ефективно розв'язувати проблеми, що виникають в реальних життєвих ситуаціях, розвитку лідерського потенціалу дітей та юнацтва. Зазначено, що в основу виховної роботи щодо формування соціально активної особистості має бути покладено особистісно-розвивальний підхід, спрямований на соціалізацію учнів та розвиток їх потенційних можливостей. Доказана важность формирования у современных подростков социальной активности путем создания благоприятной педагогической среды. Указано, что под руководством В. А. Сухомлинского в Павлышской школе было создана такая социальная среда, которая существенно влияла на формирование личности учащихся, их социализацию. Освещен опыт работы педагогического проектирования учебно-воспитательного процесса Артемовского УВК "Общеобразовательная школа I - III ступеней № 11 им. Артема - многопрофильный лицей", во время которого был создан методический кейс технологий, приемов, методов, идей, средств, которые помогают классным руководителям в работе по развитию социальной компетентности учащихся. Сосредоточено внимание на такой части педагогического процесса как ученическое самоуправление, которым руководят педагоги на основе социальных, правовых и этических принципов. Определена его структура на общешкольном и классном уровнях. Отмечена важность применения проектного подхода в деятельности ученического самоуправления, который способствует воспитанию у школьников способности эффективно решать проблемы, возникающие в реальных жизненных ситуациях, развитию лидерского потенциала детей и юношества. Указано, что в основу воспитательной работы по формированию социально активной личности должен быть положен личностно-развивающий подход, направленный на социализацию учащихся и развитие их потенциальных возможностей. The article emphasizes the importance of education of social activity of modern teenagers. An experience of pedagogical designing educational process, in which a significant role given to the activities of pupils’ self government bodies is offered. Noted that in the basis for educational work on the formation of a socially active personality should be put personal-developing approach aimed on the socialization of pupils and development their potential abilities. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.350.0
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|