РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000403964<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бондар В. 
Чи приживеться північноамериканська модель інклюзії в Україні? / В. Бондар, В. Синьов, В. Тищенко // Рідна шк.. - 2012. - № 8/9. - С. 20-27. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

На прикладі особливостей інклюзивної освіти в Канаді та України зроблено порівняльний аналіз зарубіжної та вітчизняної систем освіти дітей з особливими потребами у контексті виявлення загальних і специфічних закономірностей, тенденцій та суперечностей їх розвитку, а саме: в системі освіти Канади немає досвіду підготовки фахівців до роботи з дітьми нозологічних груп, рівень освітньої підготовки в Україні визначається Державним стандартом та одержання ними професійної освіти у системі вищої школи; у зарубіжних моделях - не відпрацьовано механізм реалізації корекційного компонента освіти, який в Україні є обов'язковим елементом навчального плану. Стверджено, що програмні вимоги масової та спеціальної шкіл (для дітей із сенсорними вадами) практично тотожні, в той же час, не розроблено вимоги для дітей з різними формами розумової відсталості, аутичних дітей, дітей з емоційно-вольовими порушеннями. Обгрунтовано необхідність створення вітчизняної моделі освітньої інтеграції учнів, в якій було б враховано досвід європейських країн і здобутки спеціальної освіти в Україні.

На примере особенностей инклюзивного образования в Канаде и Украине сделан сравнительный анализ зарубежной и отечественной систем образования детей с особыми потребностями в контексте выявления общих и специфических закономерностей, тенденций и противоречий их развития, а именно: отсутствие в системе образования Канады опыта подготовки специалистов к работе с детьми нозологических групп; уровень образовательной подготовки в Украине определяется Государственным стандартом и получения ими профессионального образования в системе высшей школы; в зарубежных моделях - не отработан механизм реализации коррекционного компонента образования, который в Украине является обязательным элементом учебного плана. Утверждается, что программные требования массовой и специальной школ (для детей с сенсорными недостатками) практически тождественны, в то же время, не разработаны требования для детей с различными формами умственной отсталости, аутичных детей, детей с эмоционально-волевыми нарушениями. Обоснована необходимость создания отечественной модели образовательной интеграции учащихся, в которой был бы учтен опыт европейских стран и достижения специального образования в Украине.

The article analyses the problems associated with the introduction in Ukraine of inclusive learning of children with mental and physical disabilities, based on the principle of equal rights and opportunities in education. The authors justify the need to development domestic model of educational integration of the pupils, which takes into account and the European experience in the implementation of inclusive education, and achievements in areas of special education in Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.4(7КАН) + Ч430.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського