РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000303627<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Дікова-Фаворська О. М. 
Соціологічна концептуалізація освіти осіб з функціональними обмеженнями здоров'я : автореф. дис... д-ра соціол. наук: 22.00.04 / О. М. Дікова-Фаворська; Класич. приват. ун-т. - Запоріжжя, 2009. - 40 c. - укp.

Вирішено наукову проблему щодо соціологічної концептуалізації інтегрованої освіти осіб з фізичними обмеженнями й обгрунтовано модель інклюзивної освіти для них. Визначено термін "людина з функціональними обмеженнями здоров'я", виділено інституціональні аспекти медико-соціальної моделі інвалідизації, запропоновано соціологічний дискурс інтеграції як процесу дестигматизації осіб з вадами здоров'я, їх включення в єдину соціальну систему активної взаємодії зі здоровими людьми. Виявлено бар'єри соціально-психологічного, матеріального, побутового та морального характеру у контексті їх інтеграції у суспільство й обгрунтовано доцільність взаємної динамічної адаптації, що передбачає зміну, підлаштовування студентів і середовища від потреби студентів-інвалідів. Розроблено категорію "валеологічна рівність", яка розглядається як сприйняття "іншої" людини (інваліда) як рівної та з іншим світосприйняттям, стилем життя та особливими потребами. Описано модель інклюзивного навчання за умов мультидисциплінарного соціального супроводу, що вирішує головні питання адаптації та інтеграції осіб з функціональними обмеженнями здоров'я, надає їм повноцінно самореалізуватись. На основі вивчення зарубіжного та вітчизняного досвіду організації освіти для осіб з вадами здоров'я та результатів емпіричних досліджень обгрунтовано стратегічні завдання розвитку інклюзивної освіти як важливого етапу інтеграції, її поглиблення і розширення. Розроблено систему рекомендацій щодо осіб з інвалідністю у суспільство засобами освіти у напрямках переорієнтації системи спеціальної корекційної освіти на інтеграційну "відкриту" форму в масових навчальних закладах,

побудови безбар'єрного середовища для реалізації концепції незалежного життя, формування неупередженого нестереотипізованого ставлення здорових членів суспільства до людей з інвалідністю. Розкрито змістовні аспекти нового соціологічного напрямку - соціології інвалідності. Розроблено інтегровану модель інклюзивної освіти молоді з функціональними обмеженнями здоров'я. Описано складові комплексної програми соціального супроводу підготовки та навчання в інтегрованому середовищі, зокрема, медичну, психологічну, інформаційну, соціальну, педагогічну, комунікаційну.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674*423.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368026 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Автореферати дисертацій 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського