Макарова Л. Г. Психологічні особливості сприймання музичних творів молодшими школярами : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. Г. Макарова; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2005. - 20 c. - укp.Досліджено психологічні особливості сприймання музичних творів молодшими школярами у процесі розвитку у них адекватного сприймання та переживання високохудожніх зразків музичного мистецтва. Проаналізовано структуру інформаційної функції просторових компонентів організації музичної мови (горизонталі, вертикалі, глибини), з'ясовано їх змістове значення для молодших школярів. На підставі результатів експериментальних досліджень показано, що саме ці просторові компоненти визначають вихідні моменти переживання та розуміння дитиною музичного образу. Теоретично обгрунтовано та експериментально доведено, що розвиток чуття просторових параметрів музичного твору корелює з рівнем розвитку музичних здібностей учнів. Це дозволяє здійснювати об'єктивне діагностування у них ступеня адекватності сприймання музики. З'ясовано, що рівень адекватності сприймання учнями музичних творів якісно змінюється внаслідок цілеспрямованого розвитку у них навичок просторового диференціювання музичного матеріалу. Виявлено критерії та рівні адекватності сприймання музики молодшими школярами. Експериментально доведено можливість формування адекватного сприймання музики з урахуванням психологічних особливостей. Розроблено завдання та методичні прийоми щодо розвитку у дітей навичок просторової диференціації музичного матеріалу. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.544.3 + Ю983.402.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА337238 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Автореферати дисертацій Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|