Дмитрук О. В. Маніпулятивні стратегії в сучасній англомовній комунікації (на матеріалі текстів друкованих та Інтернет-видань 2000 - 2005 рр.) : Автореф. дис... канд. філол. наук / О. В. Дмитрук; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2006. - 19 c. - укp.Розглянуто питання маніпулятивного впливу сучасних англомовних ЗМІ на адресата, що здійснюється за допомогою вербальних і невербальних засобів. Запропоновано класифікацію маніпулятивних стратегій і тактик, які використовуються англомовними ЗМІ та реалізуються з урахуванням деяких екстралінгвальних чинників, що включають соціальні, ідеологічні та психологічні характеристики аудиторії, зокрема стереотипне світосприйняття. Проаналізовано сучасні мас-медійні тексти з суспільно-політичної тематики та виявлено особливості функціонування англомовної лексики. З'ясовано, що сучасні англомовні ЗМІ у межах маніпулятивної стратегії ухиляння від істини використовують лексику з позитивною конотацією для виклику відповідного сприйняття інформації адресатом, а також вдаються до евфемізації для створення установок на нейтральне або позитивне сприйняття негативних явищ у політичному дискурсі. Показано, що оцінні значення, закладені у лексику, яка використовується у тексті, допомогають створити загальний позитивний або негативний контекст статті. Визначено основні принципи функціонування граматичних, структурних, графічних і зображальних засобів під час реалізації маніпулятивних стратегій викривлення інформації, імунізації висловлювань, модифікації їх іллокутивної сили, групової ідентифікації та структурування за принципом релевантності. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143-715
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА342387 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Автореферати дисертацій Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|