РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000024209<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Астахова Е. В. 
Социальные функции высшего образования: эволюционные процессы на рубеже веков / Е. В. Астахова // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2000. - Т. 6. - С. 7-26. - Библиогр.: 17 назв. - рус.

У контексті загальноісторичних процесів розглянуто трансформацію соціальних функцій вищої освіти в світі та в Україні. Принципово новий стан вищої школи зумовлений необхідністю реагування на загальносвітові тенденції, пов'язані з орієнтацією системи освіти на потреби інформаційного суспільства. Аналіз кризових процесів в освітній сфері, що спостерігається на межі століть, дозволив зробити висновок щодо їх цивілізаційного характеру, який проявляється як наслідок характерних для сучасного суспільства протиріч між формальною організацією навчального процесу та його змістом; цілями освіти та її результатами. Подано розгорнутий аналіз основних соціальних функцій вищої школи: соціально-економічних, соціально-політичних, культуротворчих. Зауважено, що перешкодою на шляху адекватного усвідомлення цінності освіти, її пріоритетного стану в стратегічних цілях суспільства та можливості максимально реалізувати функції, стоїть економічний підхід, який суттєво деформує реалізацію присутніх вищій освіті соціальних функцій та реальну освітню політику. Перспективним напрямком є шлях стратифікації вищої освіти на 2- та 3-рівневі. Наголошено на необхідності розвитку післядипломної освіти як важливої складової частини виконання вищою школою функцій підготовки інтелектуального та кадрового потенціалу суспільства. Додаткові освітні послуги реалізуються з метою всебічного задоволення освітніх потреб громадян, суспільства, держави.

Таким чином, післявузівське професійне навчання разом з додатковими освітніми послугами завершують систему безперервного навчання. Вирішення завдань підготовки спеціалістів, що за своїми інтелектуальними та професійними якостями відповідають потребам часу, безпосередньо пов'язано з іншою соціально-економічною функцією вищої школи - розвитком науково-технічного потенціалу. Наголошено на особливості сучасного етапу розвитку освітньої системи, коли вища освіта (в нерозривному зв'язку з середньою) в сучасному суспільстві виконує функцію забезпечення національної безпеки. Зроблено висновок, що вища освіта має одночасно практичне і символічне значення. Трансформація функцій освіти пов'язана не тільки зі станом будь-якого суспільного організму, але й зі зміною цільових установок стосовно освіти, що диктується переходом суспільства до посттоталітарної епохи та зміною значної частини суспільних процесів до масових, яке призвело до зміни і самої людини, і соціальних інститутів.


Ключ. слова: вища освіта, соціальні функції, трансформація, безперервна освіта, додаткові освітні послуги
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481,0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського