Очкасова М. П. Методологические проблемы анализа современной высшей школы как социального института / М. П. Очкасова // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2000. - Т. 6. - С. 45-52. - Библиогр.: 15 назв. - рус.Розглянуто проблеми функціонування вищої освіти на межі тисячоліть. Зазначено, що невідповідність потребам нового суспільства системи сучасної освіти в цілому та вищої зокрема, сприяла виникненню ряду серйозних проблем, які знижують загальну ефективність і призводять до дисфункції освіти в соціумі. З позицій соціології освіти проаналізовано питання співвідношення освіти та соціуму, ступені їх взаємозв'язків і взаємопроникнення. Досліджено основні методологічні принципи аналізу проблем освіти. Відзначено подвійну соціальну природу освіти, яка є одночасно соціальним інститутом і соціальною організацією. Освіту трактовано як соціальний інститут, що виконує функції підготовки та включення індивідів в окремі сфери життєдіяльності суспільства, залучення до культури даної суспільної системи. Окреслено проблеми критеріїв інституціоналізації, які характеризують освіту з боку її функціонування як суспільної підсистеми більш високого порядку. Соціальний інститут освіти охарактеризовано через ряд відмінних ознак: основні установи та зразки поведінки; символічні та культурні ознаки; ступені формалізованих кодексів, що визначають образ дій в системі соціальних взаємозв'язків; ідеологію як систему ідей, санкціоновану сукупністю існуючих норм. На засадах інституціалізації розглянуто проблеми пріоритету соціальних функцій освіти, ролі та місця вищої школи в сучасному суспільстві та сучасному світі. Зроблено висновки про подальші шляхи оптимізації ефективності функціонування вищої освіти. Ключ. слова: соціальні функції, вища освіта, соціальні інститути, соціальні взаємозв'язки, соціологія освіти, соціальна диференціація Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0 + Ч481,0
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|