Філософам - Електронний каталог НБУВ Філософам - Наукова електронна бібліотека Філософам - Інформаційні ресурси Інтернет Філософам - Віртуальна бібліографічна довідка
|
Пошуковий запит: ((<.>U=Ю0/8$<.>)+(<.>U=Ю2$<.>)+(<.>U=Ю6$<.>)+(<.>U=Ю4$<.>)+(<.>U=Ю3$<.>)+(<.>RZN=Ю2$<.>))*(<.>K=ШКОЛА<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Запитує: Ольга Грушковська (23.05.2016) Тема запиту: Доброго дня. Прошу надати мені всю можливу література на тему курсової роботи: "Соціально- філософські пошуки франкфуртської школи ". Дуже вдячна) |
Ключові слова: франкфуртська школа Доброго дня! Сподіваємось, наступні джерела стануть Вам у нагоді. Також рекомендуємо здійснити самостійний пошук за ключовими словами у базі "Наукова періодика України" та у реферативній базі даних (див. посилання).
Видання є в НБУВ:
ВА712819 Култаєва М. Д. Європейська теоретична соціологія XX - XXI століття : навч. посіб. / М. Д. Култаєва, О. І. Навроцький, І. І. Шеремет; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Харків, 2008. - 328 c. (Висвітлено особливості трансформації позитивістської соціології на початку ХХ ст., феноменологічної соціології (зокрема Т. Лукмана). Описано теорії формальної соціології Ф. Тьонніса, Г. Зіммеля, Леопольда фон Візе, соціальних систем Н. Лумана, рефлексивної модернізації У. Бека, криз К.-Д. Оппа. Показано внесок феноменології до розробки методології якісного дослідження. Увагу приділено становленню інтерпретативної парадигми європейської теоретичної соціології. Розкрито теоретичні засади та показано витоки німецької соціальної антропології. Проаналізовано діяльність франкфуртської школи у другій половині ХХ ст.),
ВА677313 Турен А. Повернення дієвця / А. Турен. - Київ : Альтерпрес, 2003. - 320 c. (Розкрито зміст поняття модерності як діалогу між Розумом і Суб'єктом. Показано, що без Розуму Суб'єкт зациклюється своєю ідентичністю на одержимості, а без Суб'єкта Розум виявляється інструментом влади. У контексті ідей Ф.Дюбе, М.Вевйорка розглянуто питання соціальних рухів, класичної соціології та її кризи, соціального досвіду та логіки дії. Проаналізовано діяльність Франкфуртської школи, охарактеризовано постать М.Горкгаймера - її директора з 1931 р. і до повернення у Німеччину.),
ВА677688 Горкгаймер М. Критика інструментального розуму : Посіб. з філософ. дисциплін / М. Горкгаймер. - Київ : ППС-2002, 2006. - 282 c. (Розглянуто зміст основних понять західної цивілізації та пов'язані з ними антропологічні зміни. Висвітлено ідею розуму та її функціональний потенціал, обгрунтовано можливості компліментарності об'єктивного та суб'єктивного розуму. Показано роль філософії у діагностиці часу та соціальних патологій, а також у запобіганні культурній деградації людства. Наведено основні дати життя М.Горкгаймера - патріарха Франкфуртської школи.),
В347920 Маковецький А. М. Соціальна філософія та її генеза : Навч. посіб. Ч. 1 / А. М. Маковецький, Б. В Ялинський; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. - Чернівці : Рута, 2004. - 72 c. (Розглянуто основні етапи становлення й розвитку соціальної філософії, вчення про суспільні процеси та явища. Значну увагу приділено питанням суспільного життя та культури народів Стародавнього Сходу. Охарактеризовано проблеми суспільства, людини, держави в античній філософії, філософії Середньовіччя, епохи Відродження та Просвітництва. Висвітлено соціальну теорію марксизму та аспекти франкфуртської школи соціальних досліджень.),
ВА588053 Рюс Ж. Поступ сучасних ідей. Панорама новітньої науки / Ж. Рюс; Пер. з фр.: В. Шовкун. - Київ : Основи, 1998. - 669 c. (Розглядаються найновітніші течії сьогоднішньої світової науки, приділяється головна увага крахові усталених істин та виникненню нових обріїв у філософії, математиці, фізиці, біології, науках про людину, лінгвістиці, етиці, естетиці, політології та теології. Публікуються уривки з праць учених, які справили найбільший вплив у тих галузях сучасної думки, що тут розглядаються. Висвітлюється діяльність мислителя Ніцше, який реально започаткував новітню та постновітню думку. Аналізуються два головні напрямки, що характеризують період 1930-1960 рр.: неопозитивізм Віденського гуртка і феноменологія. Розповідається про екзистенціальні течії (Сартр, Бовуар та ін.), а також про Мерло-Понті, мислителя, що цікавився проблемами буття. Проаналізовано кілька успіхів, досягнутих у математиці та природничих науках у першій половині XX сторіччя (теореми Геделя, квантова теорія тощо). Розглядаються науки про людину першої половини XX сторіччя (психоаналіз, психосоціологія, соціологія тощо). Значну увагу приділено марксизму та Франкфуртській школі, яка утворилася на околицях марксизму. Описується стан сучасної думки, фундаментальні ідеї нашого часу, нові концептуальні інструментарії. Характеризується розвиток лінгвістики (Якобсон, Єльмслев та ін.), естетики (Адорно, М.Анрі, Делез, Жіль Кепель), історії (Ле Гоф та ін.), аналітична філософія (Остин, Квайн та ін.).),
Ж16653 Бурковський П. Проблема визначення влади у ХХ ст. Реконструкція відносин панування у критичних концепціях А.Грамші і Франкфуртської школи / П. Бурковський // Людина і політика. - 2003. - № 1. - С. 70-83. (Розглянуто концепцію гегемонії А.Грамші та переосмислення франкфуртцями спадщини Гегеля, зокрема, кризу модерного суспільства, проблему визначення влади тощо.),
Ж23244/соц.комун. Иванов В. Ф. Франкфуртская школа и ее вклад в исследования социальной коммуникации / В. Ф. Иванов // Держава та регіони. Сер. Соц. комунікації. - 2013. - Вип. 1. - С. 9-14.,
Ж70151 Самардак М. М. "Критична теорія" науки Франкфуртської школи (до 80-ліття Франкфуртського інституту соціальних досліджень) / М. М. Самардак // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 12. - С. 19-23. (Критично осмисленно сучасну науку лідерами Франкфуртської школи М. Хоркхаймером, Т. Адорно і Г. Маркузе, їх програму перетворення традиційної теорії у критичну теорію. Визначено місце критичної теорії франкфуртців в історії західноєвропейської критичності.),
Ж70151 Самардак М. М. "Одномірна людина" Герберта Маркузе в контексті соціальної філософії Франкфуртської школи / М. М. Самардак, С. Й. Троянчук // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2000. - Вип. 5. - С. 7-11. ,
Ж100935 Литовченко А. Д. Критическая социология Франкфуртской школы: между наукой и идеологией / А. Д. Литовченко // Соціол. студії. - 2014. - № 1. - С. 24-29. (Критическая социология Франкфуртской школы остаётся практически вне поля зрения отечественного академического социологического сообщества, хотя именно она подробно и глубоко работала над поиском ответа на регулярно звучащий в отечественной и зарубежной социологии вопрос об общественно-политической активности и ответственности социологов. Разрешение указанного противоречия представляется особенно важным с учётом потенциального роста значимости социологов как социально активной, ориентирующей экспертной группы в условиях социально-политической нестабильности. Цель работы - определить предположительные препятствия расширению актуального социологического интереса к наследию Франкфуртской школы, а также указать наиболее значимые, с точки зрения актуализации, качества и элементы этого наследия.),
РА328230 Льовкіна О. Г. Проблема відчуження в соціальній філософії Франкфуртської школи (спроба осмислення в контексті глобалістики) : автореф. дис. канд. філософ. наук : 09.00.03 / О. Г. Льовкіна; АПН України. Ін-т вищої освіти. - Київ, 2003. - 16 c. (Досліджено проблему відчуження в контексті соціальної філософії Франкфуртської школи, висвітлено причини, форми та наслідки процесу відчуження як на рівні соціуму, так і на рівні окремого індивіда. Окреслено шляхи оптимізації відчуження у франкфуртських мислителів. Розглянуто концепцію авангардного мистецтва як основи гносеологічно-естетичного варіанта подолання відчуження. Доведено, що концептуальний апарат аналізу проблеми відчуження, закладений представниками Франкфуртської школи, є актуальним для аналізу ряду сучасних проблем, пов'язаних з глобалізацією, таких як вестернізація суспільних ідеалів і цінностей, маніпулювання свідомістю за допомогою мас-медіа, тотальне економічне координування суспільством. Запропоновано концепцію духовного оновлення за допомогою авангардного мистецва як ефективний спосіб протидії інтелектуальному закріпаченню та морально-духовному занепаду.),
РА369347 Булатевич М. М. Онтологічні ознаки суспільства модерну в соціології Франкфуртської школи : автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.01 / М. М. Булатевич; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Київ, 2009. - 16 c. (Досліджено онтологічні ознаки суспільства модерну, які виокремлюються теоретиками Франкфуртської школи. В результаті отримано типологію онтологічних ознак, яка складається з трьох груп, таких як: фундаментальні онтологічні ознаки, які визначають структуру та характер організації суспільства модерну; онтологічні ознаки, які ідентифікуються як патології суспільства модерну; онтологічні ознаки інструментального характеру, які можуть бути використані як засоби подолання патологій суспільства модерну. Розглянуто патології та проаналізовано засоби їх подолання, запропоновані представниками Франкфуртської школи.)
Реферативна база даних, Наукова періодика України
|
|
|
Простий
За словником
Статистика звернень
Статистика за
31.05.2024
|
Число запитів
|
|
Число користувачів
|
|
|
Статистика за поточний місяць
|
Число запитів
|
|
Число користувачів
|
|
|
|