Наукова періодика України Засоби навчальної та науково-дослідної роботи


Александрович Н. О. 
Формування екоетичної позиції майбутнього вчителя як актуальна соціально-педагогічна проблема / Н. О. Александрович // Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. - 2011. - Вип. 35. - С. 5-9. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_zntndr_2011_35_3
Вперше визначено зміст екоетичної позиції майбутнього вчителя як професійно-особистісної характеристики, що відображає суб'єктивно-позитивне ставлення вчителя до природи та природних об'єктів, визнання їх самоцінності як фундаментальної основи задоволення його екологічних потреб і реалізації професійних функцій в екологічній діяльності. Визначено основні функції екоетичної позиції (гуманістично-аксіологічна, навчально-виховна, продуктивно-процесуальна, діагностично-корекційна) та зміст структурних компонентів екоетичної позиції майбутнього вчителя (мотиваційно-особистісного, когнітивного, операційно-діяльнісного, рефлексивно-оцінного), їх цільові характеристики та взаємозв'язки між ними. Теоретично обгрунтовано, розроблено й експериментально перевірено особистісно орієнтовану технологію, яка передбачає стимулювання позитивної мотивації набуття екоетичної позиції майбутніми вчителями, розвиток структурних компонентів екоетичної позиції; виявлення змін у рівнях сформованості екоетичної позиції майбутнього вчителя та забезпечення внесення відповідних коректив у даний процес, що забезпечується на підготовчому, практичному й аналітичному етапах. Уточнено систему критеріїв з показниками: сформованості мотивації до розвитку екоетичної позиції; сформованості екоетичних знань і вмінь; сформованості здатності до рефлексії; рівні сформованості екоетичної позиції. Набув подальшого розвитку комплекс засобів, форм і методів формування екоетичної позиції майбутнього вчителя, які дозволяють активізувати творчий пошук способів адекватного особистісно-професійного самовираження, створення власної активної педагогічної та життєвої позиції в межах становлення етичного ставлення до навколишнього природного середовища.
  Повний текст PDF - 69.897 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Александрович Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Александрович Н. О. Формування екоетичної позиції майбутнього вчителя як актуальна соціально-педагогічна проблема / Н. О. Александрович // Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. - 2011. - Вип. 35. - С. 5-9. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_zntndr_2011_35_3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Александрович Наталія Олексіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського