Наукова періодика України | Review of transport economics and managment | ||
Береза І. В. Модель розрахунку ефективності інфраструктурного проекту / І. В. Береза // Збірник наукових праць Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. Проблеми економіки транспорту. - 2017. - Вип. 13. - С. 12-18. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpdnuzt_pet_2017_13_4 Сформовано теоретичне підгрунтя для розробки моделі розрахунку ефективності інфраструктурного проекту з відтворення основних засобів підприємств транспортного будівництва (ПТБ). Для розв'язання завдань такого класу в роботі запропоновано застосовувати системний підхід, методи раціонального вирішення проблем та стратегічне планування на коротко- та довгострокову перспективу. Наведено теоретико-методологічний підхід, що розглядає проблему відтворення основних засобів підприємств транспортного будівництва з урахуванням розрахунку обсягу додаткових інвестиційних ресурсів на покриття дефіциту амортизаційного фонду. Виявлено, що кардинальні зміни ситуації навколо простого відтворення виробничих засобів у транспортному будівництві у вартісній та натурально-речовій формах можуть погіршити кризову ситуацію в національній економіці. Брак коштів амортизаційного фонду для простого відтворення виробничих засобів уповільнює їх списання після закінчення термінів експлуатації, затверджених нормативно. Амортизація є компенсацією накопиченого фізичного й морального зносу за термін служби об'єкта за обов'язкового дотримання умови нарахування амортизаційних коштів регулярно й безперервно. Таким чином формується амортизаційний фонд, величина якого була достатня для компенсації початкової вартості основних засобів. Запропоновано удосконалений теоретико-методологічний підхід, який передбачає порівняння результатів розрахунку потрібного обсягу інвестиційних ресурсів за декількома варіантами, що дозволить підприємству обгрунтовано в договірну ціну на будівельну продукцію закладати кошти, що спрямовуються на реалізацію процесів відтворення основних засобів. Використання наведеного теоретико-методологічного підходу дозволить керівникам підприємств транспортного будівництва приймати науково обгрунтовані рішення щодо розвитку потенціалу будівельних підприємств транспорту на перспективу, що приведе до підвищення ефективності функціонування вантажоутворюючих галузей та національної економіки в цілому. Згідно з розглянутою моделлю розрахунку ефективності інфраструктурного проекту з відтворення основних засобів ПТБ проблема нестачі амортизаційних коштів на просте відтворення виробничих засобів залишається невирішеною. Отже, підприємствам транспортного будівництва, які прагнуть стабільно працювати в майбутньому, слід щорічно розраховувати величину прибутку, необхідну для реалізації процесів простого відтворення виробничих засобів. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Береза І. В. Модель розрахунку ефективності інфраструктурного проекту / І. В. Береза // Збірник наукових праць Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. Проблеми економіки транспорту. - 2017. - Вип. 13. - С. 12-18. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpdnuzt_pet_2017_13_4.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |