Наукова періодика України Review of transport economics and managment


Пархоменко Ю. Ю. 
Управління трудовим потенціалом залізничних підприємств: теоретичні основи / Ю. Ю. Пархоменко // Збірник наукових праць Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. Проблеми економіки транспорту. - 2013. - Вип. 6. - С. 36-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpdnuzt_pet_2013_6_6
Розвиток національної економіки визначається мобільністю факторів виробництва, до яких належать капітал, земля, праця, підприємницькі здібності, інформація. Однак реалії сучасності ставлять наголос на ефективності управління не тільки технічним та інноваційним розвитком підприємства, але і його трудовими ресурсами. Мета роботи - теоретичне дослідження існуючих методів визначення суті трудового потенціалу та його структурної компоненти для залізничних підприємств. На забезпечення конкурентоспроможності транспортної продукції найбільше впливає людський фактор. Частка витрат людської праці є в даному випадку значною, оскільки у виробництві послуг як специфічного товару практично відсутні сировина й матеріали. Таким чином, аналіз джерел показав, що існує дуже багато поглядів щодо визначення економічної категорії "трудовий потенціал", які у свою чергу можна поділити на категорії за макро-, мезо- та мікрорівнями, оскільки її суть дещо змінювалась і набувала специфічних рис зі зміною об'єкта. При цьому доцільно розглядати трудовий потенціал працівника як невід'ємну частину трудового потенціалу підприємства, який у складі трудового колективу має давати синергетичний ефект. Також слід враховувати особливості сфери діяльності підприємства для визначення складових його трудового потенціалу. В основі трудового потенціалу підприємств, зокрема, залізничного транспорту лежить трудовий потенціал працівника, який можна визначити як "здатність працівника до праці певного змісту і складності, глибину і різнобічність його загальних і спеціальних знань, виробничого досвіду, кваліфікації, з одного боку, і здатність вдосконалюватися у процесі праці, розв'язувати нові завдання, що виникають в результаті змін у виробництві, - з іншого боку". У ході аналізу компонентної структури трудового потенціалу можна виділити 2 основні категорії: індивідуальну та психофізичну. Зауважено, що на стан трудового потенціалу підприємства впливають багато елементів, таких як статево-вікові групи, демографічний стан держави, освітньо-кваліфікаційний рівень, професіоналізм працівників тощо.
  Повний текст PDF - 281.806 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пархоменко Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пархоменко Ю. Ю. Управління трудовим потенціалом залізничних підприємств: теоретичні основи / Ю. Ю. Пархоменко // Збірник наукових праць Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. Проблеми економіки транспорту. - 2013. - Вип. 6. - С. 36-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpdnuzt_pet_2013_6_6.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського