Наукова періодика України Вісник Вінницького політехнічного інституту


Молчанов Л. С. 
Фізичне моделювання ерозійного руйнування футерівки сталерозливного ковша в процесі експлуатації / Л. С. Молчанов, О. С. Лантух, Є. В. Синегін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2019. - № 1. - С. 65-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vvpi_2019_1_10
Мета роботи - визначення умов зменшення швидкості ерозійного руйнування потоками металевого розплаву футерівки сталерозливних ковшів. Супутнім і невід'ємним позитивним ефектом є зменшення забруднення сталі продуктами руйнування футерівки (екзогенними неметалевими включеннями). Розглянуто механізми руйнування вогнетривкої футерівки сталерозливних ковшів. Відмічено значний вплив ерозійного зносу футерівки ковша впродовж випуску сталі зі сталеплавильного агрегату та в процесі його наповнення на стійкість футерівки ковша. Запропоновано методику фізичного моделювання ерозійного зносу вогнетриву з використанням основних положень теорії подоби. Грунтуючись на <$E pi>-теоремі, авторами запропоновані безрозмірні числа подібності, використовуючи які визначено масштаби моделювання, зокрема масштабні коефіцієнти для перерахунку твердості вогнетриву, густини рідини, лінійного масштабу моделі та швидкості руйнування вогнетриву. З використанням одержаних масштабів побудовано експериментальну установку та розроблено методику проведення експерименту. Для проведення експерименту використовували масштабні моделі ковшів зі стандартною і розробленою вході попередніх досліджень схемою футерівки. Після проведення фізичного моделювання з використанням спеціальної методики виміряна глибина руйнування футерівки моделі ковша. За результатами вимірювання побудовано топографічну схему зносу футерівки модельного ковша для варіантів зі стандартною схемою футерівки та схемою, запропонованою авторами. Встановлено, що запропонована конструкція футерівки забезпечує захист "бійного місця" та зменшує інтенсивність розмивання потоками розплаву ділянки сполучення футерівки стін і днища ковша. Середня швидкість руйнування днища за використання футерівки запропонованої конструкції зменшилася на 18 %. Наукова новизна роботи полягає у розробці теоретичних основ фізичного низькотемпературного моделювання ерозійного руйнування високотемпературними металевими розплавами вогнетривкої футерівки ковшів та інших металургійних агрегатів. Практична значимість роботи полягає у розробці конструкції футерівки сталерозливних ковшів, яка забезпечує високі стійкість та водночас зменшення рівня забрудненості сталі екзогенними неметалевими включеннями.
  Повний текст PDF - 569.091 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Молчанов Л.
  • Лантух О.
  • Синегін Є.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Молчанов Л. С. Фізичне моделювання ерозійного руйнування футерівки сталерозливного ковша в процесі експлуатації / Л. С. Молчанов, О. С. Лантух, Є. В. Синегін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2019. - № 1. - С. 65-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vvpi_2019_1_10.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського