Наукова періодика України Вісник Вінницького політехнічного інституту


Залюбівська О. Б. 
Інтерактивна технологія формування риторичної культури майбутніх викладачів вищої школи / О. Б. Залюбівська // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2018. - № 5. - С. 105-113. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vvpi_2018_5_16
Проаналізовано поняття "технологія навчання", "інтерактивне навчання" через призму навчання риторики. Сформульовано дискусійні зауваги щодо використання поняття "технологія навчання", зокрема, щодо ознак технократизму в технологічному підході до навчання. Обгрунтовано застосування технології на предметному рівні як сукупності методів, а також у зв'язку з наявністю дистанційного компонента з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Запропоновано інтерактивну технологію формування риторичної культури майбутніх викладачів вищої школи, що об'єднує традиційні, активні та інтерактивні методи навчання риторики з перевагою останніх. Вона складається з таких груп методів: кооперативне навчання (робота в малих групах співробітництва), колективно-групове навчання (лекція-бесіда, лекція з мікровикладанням студентів, лекція з випереджальною самостійною роботою; групова дискусія, виголошення промов, груповий риторичний аналіз тощо), ситуативне моделювання (дистанційні та аудиторні дидактичні ігри), практично-тренінгове навчання (риторичне вправляння відповідно до етапів риторичної діяльності) та навчання-самовдосконалення (риторичне портфоліо). Спрямованість формування риторичної культури студентів на майбутню науково-педагогічну діяльність передбачає: змістовий та організаційно-методичний зв'язок риторики з психолого-педагогічними дисциплінами; використання на заняттях з риторики відповідного дидактичного матеріалу; використання педагогічно значущих методів і прийомів навчання риторики (дискусія, гра, мікровикладання, постановка проблемних запитань тощо). Технологія укладена на основі гуманістичного, аксіологічного, комунікативного методологічних підходів та принципів партнерства суб'єктів педагогічного процесу, мисленнєво-мовленнєвої активності та інтерактивності, єдності риторичної теорії з практикою мовлення, самостійності та вибору індивідуальної освітньої траєкторії, творчої продуктивності, стимулювання науково-дослідницької діяльності, змагальності та емоційного комфорту.
  Повний текст PDF - 302.53 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Залюбівська О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Залюбівська О. Б. Інтерактивна технологія формування риторичної культури майбутніх викладачів вищої школи / О. Б. Залюбівська // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2018. - № 5. - С. 105-113. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vvpi_2018_5_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Залюбівська Оксана Броніславівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського